Jump to content

Skuter / hulajnoga elektryczna - Xiaomi Mija M365


szabubabaobaba

Recommended Posts

10 godzin temu, Lukaszlukasz napisał:

W gratisie: brak możliwości zmiany softu na inny, nie działają programy typu m365 tools/battery, i możliwe że wyświetlacze.

Dzięki za ostrzeżenie.

Link to comment
Share on other sites

Witam, i co nadal jest problem po aktualizacji?

Co do opon dętek, to ja mam z grudnia 2018 r. i jak wcześniej czytałem dętki zapasowe maja 2,9mm są naprawdę grube. Ja co prawda pompuje - 70 psi ale i waga ponad normę i wzrost spory i jak na razię odpukać kilka stówek km i jeździ.

Edited by marcin62
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Ren napisał:

Szkoda, dzięki za odpowiedz :)

Dlaczego szkoda? Jechałem hulajnogą Lime z pełnymi oponami i stanowczo wole pompowane opony w emce. Gdyby pełne opony były tak idealne, wszędzie były by zamontowane, od rowerów po samochody. Jeżdżę po Poznaniu, i u mnie drogi i chodniki są fatalne, dziura na dziurze i w dziurze. 

Jeżeli chodzi o przebijanie, stosuję Slime i na razie jest OK. Na przecieranie dętki ludzie stosują 2 rozwiązania, albo talk w oponę, albo rozcinają starą dętkę jak już zejdzie i stosują ją jako osłonę nowej. 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, sebamac napisał:

Jeżeli chodzi o przebijanie, stosuję Slime i na razie jest OK. Na przecieranie dętki ludzie stosują 2 rozwiązania, albo talk w oponę, albo rozcinają starą dętkę jak już zejdzie i stosują ją jako osłonę nowej. 

Albo ciśnienie 65-70 psi i też się nie przeciera, tylko twarda jak pełna. W mojej z listopada 2018 r. dętki zapasowe mają grubość 2,9 mm, kupiłem jedną z alii też oryginał CST i ma 2,8 mm. W każdym razie znajomi pompują po 4-5 atmosfer i śmigają bez przetarć już kilka stówek km.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, marcin62 napisał:

Albo ciśnienie 65-70 psi i też się nie przeciera, tylko twarda jak pełna.

Tego nie znałem, dzięki za patent.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 24.03.2019 o 21:30, TURBOZB napisał:

Ciekawy jestem czy ten licznik z nowej emki pro pasował by do naszych. Na ali są już do kupienia. Fajnie by wyglądała. Jak ktoś coś wie proszę dać znać.

Musi być również kontroler z wersji PRO. Działa też ze starą wersją silnika i baterii. Tutaj pokazuje gość z Doc Hello, mniej więcej w 29:30

 

Link to comment
Share on other sites

Witam, właśnie zakupiłem hulajnogę w autoryzowanym sklepie Xiaomi mam parę pytań:

1. Czym wy też dostaliście w pudełku komplet opon i dętek na wymianę ? 
2. Zauważyłem że hulajnoga ma dosyć spore luzy na mechanizmie składania i podczas jazdy telepie kierownicą, zamówiłem już specjalną podkładkę jednak słyszałem że można to spróbować niwelować śrubami, jest jakiś poradnik ? 

3. Jakie są różnice w hulajnodze na rynek chiński a EU 

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Turistek napisał:

Witam, właśnie zakupiłem hulajnogę w autoryzowanym sklepie Xiaomi mam parę pytań:

1. Czym wy też dostaliście w pudełku komplet opon i dętek na wymianę ? 
2. Zauważyłem że hulajnoga ma dosyć spore luzy na mechanizmie składania i podczas jazdy telepie kierownicą, zamówiłem już specjalną podkładkę jednak słyszałem że można to spróbować niwelować śrubami, jest jakiś poradnik ? 

3. Jakie są różnice w hulajnodze na rynek chiński a EU 

ad 2. auf deutsch ;)

https://www.youtube.com/watch?v=iwiLJpnTb80

 

ad 3.

Dodatkowy komplet opon i dętek. Inny numer seryjny.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, sebamac napisał:

Tego nie znałem, dzięki za patent.

To już z doświadczenia znajomych daje takie ciśnienie że nawet jeśli by się przetarła to i tak jest jak bezdętkowa. Co 2 tygodnie sprawdzam czy aby nie spadało ale wiadomo na wężyku xiaomi zawsze na wkręcaniu troszkę (5-10  psi) spadnie to do pompować i jazda. Wężyka w decathlonie omawianego gdzieś na początku forum nie znalazłem, co by miał zawór zwrotny  jakiś super.  Nakręcić trzeba. 

Było już o ciśnieniu i na forach UA i filmach RU i nawet na tym gdzieś na początku. Te opony mają możliwość ciśnienia 60 psi (ponad 4 bary) to jak specjalistyczny sprzęt, po coś to podali na oponach. 

7 godzin temu, Ami2019 napisał:

Mam pytanie - kupiłem Xiaomi M365 i za nic mi nie paruje ani z ninebot ani z Mi home. Hulajnoga włączona, telefon ma wszystkie opcje włączone i nie da się uruchomić aplikacji.

Jakaś rada?

Jak to, a skąd masz kupioną? włącz najpierw w tel blu i gps dopiero odpal program Mi,  albo m365 tools? tylko gps i bluetooth włącz wcześniej. Mi to znajduje nawet u sąsiadów sprzęt he. Włączasz hulajnogę piknie, jak się połączy też piknie i jak utraci również. U mnie jnajpierw hulajnoga póżniej tel. Ale nie ma to znaczenia, jedynie przy ,365 tools muszę mieć GPS włączony, zasięgu nie.

Edited by marcin62
in +
Link to comment
Share on other sites

Niestety to zbyt proste. Hulajnoga kupiona w Polsce. Bluetooth i GPS włączone i wygląda, że   nie działa blu w hulajnodze. Serwis powiedział, że trzeba zresetować hulajnogę do ustawień fabrycznych, ale nie powiedzieli jak

Link to comment
Share on other sites

okazało się, że rada serwisu jest bezcenna. Blue nie działał. Należało zresetować hulajnogę (nacisnąć hamulec, manetkę gazu i włączanie równocześnie) i blue zadziałał. apka połączyła sie bez problemów.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

To ważna sprawa co napisałeś także gratulacje. I dzięki za info na przyszłość. Pewnie można wygooglować ale już jest.  Ciekawe czy licznik przebiegu się kasuje i ładowania w tools?

Edited by marcin62
Link to comment
Share on other sites

Dnia 25.03.2019 o 08:59, sebamac napisał:

Dlaczego szkoda? Jechałem hulajnogą Lime z pełnymi oponami i stanowczo wole pompowane opony w emce. Gdyby pełne opony były tak idealne, wszędzie były by zamontowane, od rowerów po samochody. Jeżdżę po Poznaniu, i u mnie drogi i chodniki są fatalne, dziura na dziurze i w dziurze. 

Jeżeli chodzi o przebijanie, stosuję Slime i na razie jest OK. Na przecieranie dętki ludzie stosują 2 rozwiązania, albo talk w oponę, albo rozcinają starą dętkę jak już zejdzie i stosują ją jako osłonę nowej. 

Dla mnie szkoda, wolę mieć twardniej ale mieć pewność że nie będę musiał wymieniać dentki. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Ren napisał:

Dla mnie szkoda, wolę mieć twardniej ale mieć pewność że nie będę musiał wymieniać dentki. 

Na forach są wskazówki, że pełne opony w związku z twardością obniżają amortyzację, co przekłada się na pękanie mostków między ogniwami akumulatora. Nie wiadomo na razie jak to wygląda w wersji Pro w związku z inna konstrukcją baterii, ale zapewne czas pokaże i doświadczenia eksperymentatorów. Pełne opony na bazie spienionego polimeru dające bardziej elastyczne pełne opony powodują obniżenie zasięgu oraz osiąganej prędkości. Pełno informacji odradzających na forach zagranicznych, widziałem tylko jedną pozytywną opinię na temat wymiany tylko koła tylnego na pełne. Przy twoich jasnych preferencjach rozglądał bym się za innym modelem niż Xiaomi Mija 365 wyposażonym w porządną amortyzację.

Link to comment
Share on other sites

A jeździ ktoś z was tylko na oponach bez dętek, bo widziałem że można zrobić coś takiego - wycinając sam wentyl i wtedy pompujemy oponę. Jak to się sprawdza?

  http://youtu.be/YV-vMnSMCCE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 25.03.2019 o 22:30, marcin62 napisał:

Albo ciśnienie 65-70 psi i też się nie przeciera, tylko twarda jak pełna. W mojej z listopada 2018 r. dętki zapasowe mają grubość 2,9 mm, kupiłem jedną z alii też oryginał CST i ma 2,8 mm. W każdym razie znajomi pompują po 4-5 atmosfer i śmigają bez przetarć już kilka stówek km.

Próbowałem dzisiaj na pompować tak jak mówiłeś ale już przy 40 psi mam problem. Powietrze ucieka bokiem, chyba potrzebna lepsza pomka albo kompresor.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 29.03.2019 o 16:15, Ren napisał:

Próbowałem dzisiaj na pompować tak jak mówiłeś ale już przy 40 psi mam problem. Powietrze ucieka bokiem, chyba potrzebna lepsza pomka albo kompresor.

Może starczy kompresor na stacji benzynowej. Wentyle są tej samej średnicy co samochodowe. Kompresory mają wskaźnik ciśnienia dość dokładny.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie mi, jak ładujecie hulajnogę po jeździe, tzn kiedy, czy jak spadnie do minimum bateria i już trzeba czy po każdej jeździe nawet jak ma 90% to już podładujecie? Opinii czytam jest dużo każda inna, ale większość składa się żeby ładować częściej niż rzadziej. Jak jest prawidłowo przy tych akumulatorkach? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, marcin62 napisał:

Powiedzcie mi, jak ładujecie hulajnogę po jeździe, tzn kiedy, czy jak spadnie do minimum bateria i już trzeba czy po każdej jeździe nawet jak ma 90% to już podładujecie? Opinii czytam jest dużo każda inna, ale większość składa się żeby ładować częściej niż rzadziej. Jak jest prawidłowo przy tych akumulatorkach? Pozdrawiam

Zasada ładowania akumulatorów opartych na licie nie zmieniła się. Tego typu baterie żyją nieznacznie krócej przy pełnych cyklach ładowania, dlatego częstsze doładowywanie może wpływać korzystnie na ilość możliwych do osiągnięcia cykli ładowania.

Znowu podczas długiego przechowywania najlepsze jest dla nich 80% naładowania i temperatura przechowywania około 20C.

Identycznie jest z komórkami.

Po spadku poziomu baterii poniżej 50% osiągi emki znacznie spadają, a obciążenie baterii się nie zmienia.

Sam ładuję ją codziennie po powrocie z pracy. Wykorzystuję około 50% baterii.

A co do opinii, nie są one dobrym źródłem informacji, polecał  bym raczej opracowania badań laboratoryjnych cyklów ładowania ogniw.

Link to comment
Share on other sites

Cześć. Od około 3 tygodni używam m365 i niestety, ostatnio zauważyłem przykry problem - jadąc z maksymalną prędkością hulajnoga co około 2 sekundy przyspiesza o ~ 1km/h i zwalnia. Nie jest to szarpnięcie, ale odczuwam jednak to "falowanie" prędkości. Dodam, że problem ten występuje podczas jazdy po płaskim podłożu (równa asfaltowa ścieżka rowerowa), niezależnie od wiatru. Czasem takie zachowanie pojawia się tuż po starcie hulajnogi, a czasem dopiero po przejechaniu kilku kilometrów. Zarówno na cruise control jak i przy trzymaniu manetki.

W hulajnodze wgrałem zmodyfikowany soft (ustawiłem maksymalną prędkość na 32 km/h, nie zwiększając mocy silnika). Czy ktoś z Was ma/miał podobny problem?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

może macie jakieś patenty na założenie pełnej opony do Miji ? 

Serwisy rowerowe odpadły a kolega wulkanizator drapie się po głowie i nie daje na razie rady, choć zapowiada że będzie walczył :) 

Chciałbym mu trochę ulżyć choćby najmniejszą podpowiedzią 

Porady, linki, filmiki - wszytko miło widziane

 

Pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz tą z otworami to polecam patent z obręczą i trytytkami, a jeśli całą to podgrzać w mikrofali + posmarowanie krawędzi wazeliną lub olejem i wciskać pomagając sobie śrubokrętami dopychajac nogą

0b861bf3ed8b08ab0251ec055c70282c.jpg82f5d1948a8373db38f124deed545e4a.jpgc543008b9698f7def452a65bc491146d.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 2.04.2019 o 10:06, mrJaros napisał:

W hulajnodze wgrałem zmodyfikowany soft (ustawiłem maksymalną prędkość na 32 km/h, nie zwiększając mocy silnika). Czy ktoś z Was ma/miał podobny problem?

Temat znany dla ustawień prędkości powyżej 30 km/h dla emek bez dodatkowej baterii (lub większej). Dokładnie się nie dokopałem który układ limituje BMS czy sterownik. Mianowicie z tego co ustaliłem, na granicy mocy sterownik włącza i wyłącza silnik (w każdej wersji oprogramowania trochę inaczej, tj, falowanie lub szarpanie). Poniżej jest na moim przykładzie ustawienie maxa na 35 km/h co przekracza możliwości baterii i widać właśnie falowanie prędkości na linii 30 k/h co podczas jazdy objawiało się przyspieszaniem i zwalnianiem.

m365Tools_01_04_2019_07_40_30_35.thumb.png.ef3acdf431a33fd9136463891327199e.png

 

Ustawiając 30 km/h jako max prędkości miałem osiągi do 29 km/h bez falowania. Eksperymentalnie wybrałem maksymalną prędkość 31 km/h co daje mi prędkość faktyczną ok. 30 km/h i brak falowania. Poniżej wykres.

m365Tools_03_04_2019_07_39_12.thumb.png.918e96be5788fbdbf731a288e3ee0113.png

Sądzę, że w zależności od wybranego oprogramowania i baterii mogą występować różnice. Ja korzystam z wersji FW 1.4.3. stała silnika 33000, KERS wyłączony,

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie.

Mam do was pytanie. Bardziej chodzi mi tutaj o opinię użytkowników M365.

Planuję zakup czegoś elektrycznego co ułatwi mi dojazdy do pracy. 15km przez zatłoczone miasto w jedna stronę.

Nie mam miejsca na skuter, ani duży rower, dlatego szukam czegoś małego.

Rozważam więc albo Rower QiCycle EF1, albo M365 Pro.

Trasa mnie czeka mieszana, trochę ścieżek rowerowych trochę ulicy(rower) lub chodnika (hulajnoga)

Moja pytania:

Jak sadzicie - czy 15km(30km dziennie) to nie jest za dużo dla codziennej drogi do pracy i z powrotem. Chodzi mi o wygodę, o to ile zajmie czasu taka droga, czy brak amortyzacji i konieczność stania cały czas mnie nie wykończy szybko. Bo może wtedy lepiej jednak rower. 

Z drugiej strony Xiaomi projektu QiCycle od lat chyba specjalnie nie rozwija, mało userów, bardzo mało rowerów które można kupić, wspomaganie do max 25km/h potem to zwykły rower. Koła większe i pewnie wygodniej na długiej drodze, ale może nie aż tak. No i dostępność jest koszmarna, plus ceny teraz jakoś dużo większe niż rok temu.

 

W co byście weszli aby wygodnie pokonywać te 30km dziennie. ?

Link to comment
Share on other sites

Osobiście posiadam Emkę od sierpnia 2018 i nigdy nie używałem jej do tak regularnych i dość długich codziennych „tras”. Nie jest zbyt przyjemne stanie w zasadzie w jednej pozycji na hulajnodze przez ponad pol godziny, a myślę, że minimum tyle potrzebne ci będzie na pokonanie 15 km w mieście. I na sprawa to właśnie amortyzacja. Zobacz po jakiego rodzaju nawierzchniach prowadzi droga do pracy. Jak będzie to gładki asfalt to OK, ale jak pamiętające czasy PRL chodnik z nierównych płyt to wesoło nie będzie. Małe kołeczka hulajnogi tego nie będę długo tolerowały. U mnie e-hulajnoga służy do okazjonalnych, krótszych przejażdżek oraz zabieram na weekendowe wyjazdy. Do dojazdu do pracy na dystans o którym pisałeś zdecydowanie rekomenduje ci rower ze wspomaganiem elektrycznym. Mam kilku znajomych którzy do tego celu kupili e-bike i są mega zadowoleni.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, lisek84 napisał:

 czy 15km(30km dziennie) to nie jest za dużo dla codziennej drogi do pracy i z powrotem.

Stanowczo nie będzie to wygodne, co więcej jeżeli nie jest to równy chodniczek to Tobie stawy mogą nie wytrzymać takiej codziennej wibrowanki. Hulajnogą to wygodnie jest 4-8 km, na więcej raczej bym szedł w kierunku roweru.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...