szabubabaobaba

Skuter / hulajnoga elektryczna - Xiaomi Mija M365

Recommended Posts

Hej. Wiecie może jak wyciągnąć tuleję (czy jak to nazwać) ze środka takiego koła Koło ? W Xiaomi z tego co widziałem na zdjęciach w tylnym kole chyba jest też coś podobnego. Potrzebuję wskazówki jak to wyciągnąć w celu wymiany łożysk.

HTB1HF9qi5OYBuNjSsD4q6zSkFXau.jpg

Edited by nmaniek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Przeczytałem cały wątek jak tylko kupiłem hulajnogę. Dziękuję za wszystkie rady i informacje o możliwych problemach. 

Wczoraj jechałem dość szybko między ludźmi i za późno zauważyłem dziurę w chodniku. Podbiłem przednie koło, ale tylne mocno uderzyło. Opona cała, ale zaczęło coś stukać - jakby coś obcierało o szprychy. Obejrzałem koło i nie widzę niczego, co mogłoby obcierać. Jak dojechałem do domu, to sprawdziłem jeszcze i jak ręką kręciłem kołem, to nic nie słychać. Ale jak tylko stanąłem na hulajnodze i odepchnąłem się nogą, to od razu słychać stukanie - rytmiczne, jak by coś właśnie uderzało o szprychę. 

Jakieś pomysły, co to może być? Patrzyłem na wątki o łożyskach, ale na dostępnych filmach to inny dźwięk, niż u mnie. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś korzystał może z usług jakiegoś serwisu w Warszawie i może go polecić?
Hulajnoga mi się nie uruchamia. Stało się to tuż po zamontowaniu pełnej opony, więc może poluźniły się baterie od wstrząsów, ale wolałbym sam w niej nie grzebać.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, vlin napisał:

 Ale jak tylko stanąłem na hulajnodze i odepchnąłem się nogą, to od razu słychać stukanie - rytmiczne, jak by coś właśnie uderzało o szprychę. 

Jakieś pomysły, co to może być? Patrzyłem na wątki o łożyskach, ale na dostępnych filmach to inny dźwięk, niż u mnie. 

 

Brzmi jak regulacja hamulca. Tarcza ociera o klocki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, qubap napisał:

Brzmi jak regulacja hamulca. Tarcza ociera o klocki.

Ale czemu tylko jak stoję na hulajnodze, a nie jak swobodnie kręcę kołem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, vlin napisał:

Ale czemu tylko jak stoję na hulajnodze, a nie jak swobodnie kręcę kołem?

Może gdzieś się koło wykrzywiło i powstał jakiś luz który uwydatnia się dopiero pod wpływem masy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Lukaszlukasz napisał:

Brzmi jak łożysko :-)

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka
 

Jak oglądałem inne filmiki z awarią łożyska, to moje tak nie brzmi ;) Nie mówię, że to nie łożysko - akurat to byłoby "nawet spoko", bo wiadomo, co kupić i jak wymienić :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, qubap napisał:

Wygląda na odpowiedź w komentarzach:

https://www.youtube.com/watch?v=_4t8K0XdFW0

Ha! Widziałem ten filmik, ale przez adblock nie wyświetlały mi się komentarze. U mnie to definitywnie w tylnym kole słychać. Spróbuję zrobić, to co pisali, czyli rozkręcić, dać WD-40 czy innego smaru i skręcić ponownie. Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

WD40 nie nadaje się do smarowania łożysk. Jak nie masz smaru to już z dwojga złego kilka kropelek oleju choćby silnikowego lepiej tam wkropić.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, wstef napisał:

WD40 nie nadaje się do smarowania łożysk. Jak nie masz smaru to już z dwojga złego kilka kropelek oleju choćby silnikowego lepiej tam wkropić.

Racja. WD-40 nadaje się do usuwania smaru, a nie do smarowania. W każdym razie, to łożysko. Zamówiłem te, które podawał jeden z forumowiczów na stronie 17 (https://allegro.pl/6000-2rsh-skf-lozysko-kulkowe-10x26x8-i7036124776.html). Te łożyska są podwójnie ogumowane, co znaczy, że nie trzeba ich smarować. Nigdy. Może do jutra przyjdą, to w weekend wymienię. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, prawdopodobnie mam to samo z łożyskami: 

 

Pojawiło się po około 80km przebiegu.

Jak na razie - przebieg 180 km, założona osłona kabelka, podkładka pod zawias, tylne koło zasypane mąką ziemniaczaną. Brak innych usterek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.07.2018 o 00:23, radxcell napisał:

Panowie, prawdopodobnie mam to samo z łożyskami: 

Pojawiło się po około 80km przebiegu.

Jak na razie - przebieg 180 km, założona osłona kabelka, podkładka pod zawias, tylne koło zasypane mąką ziemniaczaną. Brak innych usterek.

Odpowiedź na poprzedniej stronie, drugi post od dołu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszytkie Panie i Panów :)

Doszła do mnie dzisiaj Hulojnoga M365. Podpowiedźie proszę co w niej należy wykonać, żeby przedłużyć jej żywot/zakonserwowoać? :) Chcę, żeby posłużyła jak najdłużej więc prośba o jakieś porady osób, które Miję mają już dłuższy czas. :) 

Zauważyłem niestety również, że kierownica jest lekko przkręcona w lewo, gdy z kolei koło ustawione jest na wprost, idzię się przyzwyczaić, ale troszkę mnie to irytuje.. czy orientuje się może ktoś czy położenie kierownicy moża wyregulować? Dodam, że sama kierownica przykrecona jest poprawnie - na 4 śróbki imbusowe - próbowałem nawet lekko poluzować i przegiać kierownice w odwrotną stronę i dokręcić, ale niestety to nic nie daję, nie tutaj leży problem.

Prośba o wsparcie w temacie. 

Pozdrawiam ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.05.2018 o 15:40, mrjurek napisał:

 

Hej czy ktoś z was miał taki problem ze zasieg pokazywany na apce np 21km ma się nijak do faktycznego zasięgu - po ok 12km hulajnoga stanela. 

 

Dodatkowo zobaczyłem że mimo 2 diod bateria pokazuje prawie ze zero. Macie może pomysl o co tu chodzi i co należałoby sprawdzic?

Jeździłem na odzyskiwaniu energii na medium więc zakładałem że to powinno raczej wydluzac niż skracać czas pracy. 

IMG-0409.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Boyar said:

Hej czy ktoś z was miał taki problem ze zasieg pokazywany na apce np 21km ma się nijak do faktycznego zasięgu - po ok 12km hulajnoga stanela. 

 

Dodatkowo zobaczyłem że mimo 2 diod bateria pokazuje prawie ze zero. Macie może pomysl o co tu chodzi i co należałoby sprawdzic?

Jeździłem na odzyskiwaniu energii na medium więc zakładałem że to powinno raczej wydluzac niż skracać czas pracy. 

Lepiej pokaż screen z apki M365 Battery 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.07.2018 o 20:16, Lukasz_AP napisał:

Zauważyłem niestety również, że kierownica jest lekko przkręcona w lewo, gdy z kolei koło ustawione jest na wprost, idzię się przyzwyczaić, ale troszkę mnie to irytuje.. czy orientuje się może ktoś czy położenie kierownicy moża wyregulować?

Można, typowy problem chińskiej kontroli jakości.

Luzujesz te śruby na dole kierownicy, w okolicy punktu zgięcia/składania i regulujesz. Gdzieś w tej nitce był opis ze zdjęciami.

Edited by Darksteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Doszła do mnie dzisiaj Hulojnoga M365. Podpowiedźie proszę co w niej należy wykonać, żeby przedłużyć jej żywot/zakonserwowoać? :) Chcę, żeby posłużyła jak najdłużej więc prośba o jakieś porady osób, które Miję mają już dłuższy czas. :)"

Osobiście wykonałem:

- kupiłem zabezpieczenie kabli od tylnego światełka (przecierają się od opony) oraz nakładki dystansowe na kierownicy (obowiązkowo z gumy, a nie z plastiku bo pękają): https://allegro.pl/xiaomi-mijia-m365-akcesoria-czesci-i7345090349.html#thumb/1

- zapuściłem Slime do opon (dzięki temu przejechałem 500 km bez żadnych problemów). Zawsze dbam o ciśnieniu w oponach, pompując je co max. 2 tygodnie

image.thumb.png.120b06e2f958268b9b4882cdd0b48599.png

- ustawiłem hamulce bo fabrycznie były kiepsko ustawione (https://www.youtube.com/watch?v=cc5QSCBjyjw)

- skrzypienie kierownicy co jest częstą przypadłością  https://www.youtube.com/watch?v=CIwVTemRMZ4

- dodatkowo kabel od tylnego hamulca ocierał mi się o oponę więc trytytką ją ściągnąłem do ramienia koła

- nie odklejałem folii z przycisków (zawsze to jakaś ochrona przed deszczem)

- dzwoneczek mi słabo dzwonił więc pomiędzy śrubę, a dzwonek dociąłem uszczelkę z przeźroczystego plastiku (teraz działa jak należy)

- jeśli są za duże luzy na kierownicy (https://www.youtube.com/watch?v=MyA1oPJ23jo)

- no i regulacja kierownicy o której wspominasz:

 

Regulacja kierownicy:

 

Edited by mrjurek
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Darksteel said:

Można, typowy problem chińskiej kontroli jakości.

Luzujesz te śruby na dole kierownicy, w okolicy punktu zgięcia/składania i regulujesz. Gdzieś w tej nitce był opis ze zdjęciami.

 

Niestety u mnie to nie działa.. Próbowałem poluzować trzy śruby, które odpowiadają za centrowanie/pozycjonowanie koła, jednak o ile w stronę w którą koło jest przekrzywione jest jeszcze lekki zapas w regulacji to w stronę przeciwną, czyli w tą w która trzeba byłoby koło przekręcić nie ma już luzu do regulacji. 

7 hours ago, mrjurek said:

 

- kupiłem zabezpieczenie kabli od tylnego światełka (przecierają się od opony) oraz nakładki dystansowe na kierownicy (obowiązkowo z gumy, a nie z plastiku bo pękają): https://allegro.pl/xiaomi-mijia-m365-akcesoria-czesci-i7345090349.html#thumb/1

 

 

Gdzie stosuje sie te nakładki dystansowe? Między jaki a jaki element je się montuje? ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.08.2018 o 18:19, Lukasz_AP napisał:

 

Niestety u mnie to nie działa.. Próbowałem poluzować trzy śruby, które odpowiadają za centrowanie/pozycjonowanie koła, jednak o ile w stronę w którą koło jest przekrzywione jest jeszcze lekki zapas w regulacji to w stronę przeciwną, czyli w tą w która trzeba byłoby koło przekręcić nie ma już luzu do regulacji. 

O.o

Odkręć (poluzuj) te 4 (2 nie 4 oczywiście) śruby wtedy chwyć koło pomiędzy stopy następnie złap oburącz za chwyty kierownicy i ustaw kierownicę idealnie w stosunku do koła przekręcając ją przy jednoczesnym trzymaniu koła w jednej pozycji. Następnie dokręć śruby i po zabawie.

Edited by iak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam duży problem z hulajnogą,po dzisiejszej przejażdżce silnik złapał duże opory, coś harczy i koło momentalnie się zatrzymuje. Silnik ciągnie prawidłowo jednak ma olbrzymie opory,podczas hamowania dźwięki z przedniego koła są jeszcze głośniejsze. Mam nadzieję że to tylko łożyska a nie silnik. Miał ktoś albo słyszał o podobnym problemie?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiam, że oderwał się magnesik i szoruje między wirnikiem i korpusem. Rozkręć, to zobaczysz, tylko śruby w pokrywie silnika trzeba odkręcać naprawdę porządnym narzędziem, bo "lux tool" z Obi od razu popsuje i potem niczym nie odkręcisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Obstawiam, że oderwał się magnesik i szoruje między wirnikiem i korpusem. Rozkręć, to zobaczysz, tylko śruby w pokrywie silnika trzeba odkręcać naprawdę porządnym narzędziem, bo "lux tool" z Obi od razu popsuje i potem niczym nie odkręcisz.

Jeżeli to ten magnes to da się to naprawić? Jakoś go przykleić czy jak? Dzisiaj będę rozbierał.

 

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, iak said:

O.o

Odkręć (poluzuj) te 4 śruby wtedy chwyć koło pomiędzy stopy następnie złap oburącz za chwyty kierownicy i ustaw kierownicę idealnie w stosunku do koła przekręcając ją przy jednoczesnym trzymaniu koła w jednej pozycji. Następnie dokręć śruby i po zabawie.

3 czy 4 śruby? Ja widzę 3... screen w złączeniu 

4EB912EC-C8F7-4D3E-BFA0-B12EE55C89CE.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanko.. jak sobie radzicie z blokującą się aplikacja/wygaszaczem ekranu w aplikacji Mi Home? Można to gdzieś ustawić? Czy trzeba globalnie ustawić dla całego telefonu? Mam iPhonea na uchwycie i co jakiś czas ekran wygasa.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, blaise18 said:

Jeżeli to ten magnes to da się to naprawić? Jakoś go przykleić czy jak? Dzisiaj będę rozbierał.

 

Najpierw rozbierz koło i zobacz, może to tylko łożyska. Jeśli odpadł jeden magnes i da się wydłubać resztki, żeby nic nie zgrzytało, to nie ma potrzeby, żeby go przyklejać, zresztą pewnie nie będzie się nadawał do ponownego przyklejenia. Bez jednego magnesu silnik będzie działał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now