Skocz do zawartości

Sferis


trucho

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, trucho napisał:

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie ze sklepem Sferis?

Od Sferisa się trzymaj jak najdalej. Ukradli mi tableta i dane na nim. 

Najpierw tablet się wyłączył przy 30% baterii, oddałam do sklepu, ponoć naprawili. Po kilku miesiącach sytuacja się powtórzyła, naprawili. Kilkanaście tygodni przed końcem gwarancji znowu padł, oddałam z żądaniem wymiany na nowy, jako że to trzecia taka sama usterka. Otrzymałam odpowiedź, że wymiana nie jest możliwa, bo - uwaga - takich modeli już nie mają, a wymiana na nowy im się nie opłaca (sic!) i czy chcę naprawiać, czy zwrot pieniędzy. Za takie nieduże pieniądze już bym nic nie dostała, więc zdecydowałam się na naprawę. Zadzwonili po jakimś czasie ze sklepu, że jest do odbioru, ale mogłam iść po niego dopiero w następnym tygodniu, a wtedy okazało się, że - sklep jest zlikwidowany! Najpierw myślałam, że go rozbudowują czy coś, ale po paru tygodniach zdecydowałam się działać - zaczęłam wydzwaniać do Sferisa, ale oni nie mają żadnej infolinii, więc w końcu zadzwoniłam do sklepu online i tam mi podali jakiś ich wewnętrzny mail. Napisałam, zagroziłam zgłoszeniem sprawy na policję, następnego dnia wizyta kuriera z tabletem - ale jakiś podniszczony, porysowany... ewidentnie zniszczony. I teraz najlepsze, nie włączałam go, leżał na półce, ja siedziałam przy kompie i nagle widzę, a tu mi się jakieś pliki do dropboxa dodają :D Jakieś nie moje zdjęcia - sprawdziłam właściwości, zrobione moim tabletem! Który wyłaczony leży na półce! Zaczęłam grzebać, okazało się, że numery seryjne na zgłoszeniu reklamacji sa zupełnie inne niż na tym niby mi oddanym tablecie... Zgłosiłam sprawę do Sferisa - oczywiście najpierw, że musiałam się pomylić, później, że to nie ich wina, że to w serwisie podmienili - no to żądam odnalezienia klienta, któremu wydali mój egzemplarz, brak odpowiedzi, kilkakrotne monity bez rezultatu, w końcu zagroziłam GIODO i RPK (nie mogłam przed oddaniem tableta do serwisu wyczyścić konta, bo oddawałam go właśnie dlatego, że się nie uruchamiał, a nie miałam zdalnego czyszczenia właczonego), to mi łaskawie oddali pieniądze - tyle, ile było na fakturze, i ani centa więcej. Zero przepraszam, zero propozycji zadośćuczynienia, nic. Nie mamy pańskiego tableta i co nam pan zrobi... 

UNIKAJ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sory za odgrzebanie tematu, ale trafiłem tutaj przypadkiem z google i nie mogę tego nie skomentować, mając tutaj konto.

Dnia 7.03.2017 o 20:52, magyarek napisał:

Od Sferisa się trzymaj jak najdalej. Ukradli mi tableta i dane na nim. 

...

Jak ukradli? Po prostu wymienili na inny działający, o niegorszych parametrach, nigdzie nie jest napisane, że to musi być nówka sztuka (chociaż to najczęstsza opcja), a jak nie pasuje to zwrot pieniędzy i do widzenia. Za co niby mięliby Ci dać więcej niż było na fakturze? Masz zbyt wysokie wymagania w stosunku do tego co zapłaciłeś/aś, a gorsze rzeczy się zdarzają, np sprzedaż urządzeń ze zwrotów jako nieużywany, oryginalnie zapakowany (to niekoniecznie dotyczy sferisa). 

 

- "oddałam z żądaniem wymiany na nowy"
- "takich (nowych) modeli już nie mają, a wymiana na nowy (następce) im się nie opłaca"

- "chcę naprawiać, czy zwrot pieniędzy."
- "sklep (placówka) jest zlikwidowany!"
- "następnego dnia wizyta kuriera z tabletem (ten sam model, działający)"
- "łaskawie oddali pieniądze"
- "tyle, ile było na fakturze, i ani centa więcej."

Co jest tutaj więcej do zrozumienia? To jest standardem we wszystkich firmach, poza tym jest coś takiego jak regulamin, który warto przeczytać, a nie tylko odfajkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, CryRek napisał:

- "oddałam z żądaniem wymiany na nowy"
- "takich (nowych) modeli już nie mają, a wymiana na nowy (następce) im się nie opłaca"

- "chcę naprawiać, czy zwrot pieniędzy."
- "sklep (placówka) jest zlikwidowany!"
- "następnego dnia wizyta kuriera z tabletem (ten sam model, działający)"
- "łaskawie oddali pieniądze"
- "tyle, ile było na fakturze, i ani centa więcej."

Co jest tutaj więcej do zrozumienia? To jest standardem we wszystkich firmach, poza tym jest coś takiego jak regulamin, który warto przeczytać, a nie tylko odfajkować.

Jeśli naprawa jest niemożliwa, przysługuje wymiana na NOWY, o niepogorszonych parametrach. Jeśli sprawa ma miejsce po tak długim czasie od zakupu, to biorąc pod uwagę dewaluację, konsument powinien dostać model tabletu z tej samej linii, plasujący się na podobnym poziomie finansowo-wydajnościowym na czas wymiany. Tak to się robi w porządnych firmach. Propozycja moja jest taka, żebyś douczył się przepisów prawa, a potem dyskutował. Prawo konsumenckie mamy w Polsce dobre, a i z egzekucją jest coraz lepiej. Czasem trzeba tylko poświęcić trochę czasu i kilometrów.

Pierwszy z brzegu link:

http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/artykul/wymiana;towaru;na;nowy;-;prawa;konsumenta,121,0,214905.html

To konsument decyduje o sposobie rozwiązania, a nie sprzedawca. Jeśli jest inaczej, to mamy do czynienia z "januszem biznesu", którego dziwnym trafem, Ty bronisz...

Nie mniej, nie mam ochoty szukać więcej informacji, bo widzę, że nie można z Tobą dyskutować.

 

Wina Twoja, droga @magyarek jest taka, że nie sprawdziłaś numeru seryjnego odbieranego urządzenia - to obligatoryjny obowiązek. Podobnie zresztą jak wyczyszczenie urządzenia przed oddaniem do naprawy, choć tu - co uzasadnione - nie było to fizycznie możliwe, z uwagi na uszkodzenie urządzenia.

Co zaś do Sferisa, przyznam że korzystałem niejednokrotnie z ich usług, i takie numery mi się nie przytrafiły. Oczywiście nie oznacza to, że nie istnieją. :)

Natomiast sprawa z danymi, to ewidentnie sprawa dla Policji. Bez Twojej wiedzy, Sferis, czy ktokolwiek działający w jego ramach lub imieniu (być może były już pracownik), rozporządza danymi (korzystanie z Twojego konta Dropbox czy Google) bezprawnie i osobiście zgłosiłbym to do organów ścigania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, mrosi napisał:

Nie mniej, nie mam ochoty szukać więcej informacji, bo widzę, że nie można z Tobą dyskutować.

Argument na poziomie feministki, czy typowego lewaka, który w ten sposób zbywa każdego o innych poglądach, no ale niech tak będzie, amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, CryRek napisał:

Argument na poziomie feministki, czy typowego lewaka, który w ten sposób zbywa każdego o innych poglądach, no ale niech tak będzie, amen.

Do Twojej wiadomości: jestem kompletnie apolityczny. Twój post natomiast zdradza Twoje preferencje, czy antypatie polityczne. Uprzedzam z tego miejsca: nie miejsce na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mrosi napisał:

Do Twojej wiadomości: jestem kompletnie apolityczny. Twój post natomiast zdradza Twoje preferencje, czy antypatie polityczne. Uprzedzam z tego miejsca: nie miejsce na to.

Kompletnie apolityczna osoba zarzuca komuś przynależność/preferencje polityczne na podstawie popularnego sformułowania, będącego stereotypem. Trochę tutaj hipokryzji, ale odeszliśmy od tematu, więc zakończmy tę dysputę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos sie orientowal jakie jest podejscie Sferisa do rootowania / odblokowywania bootloadera a gwarancji? Gdzies czytalem ze ABC Data zezwala na korzystanie z oficjalnego odblokowywania bootloadera ale to chyba jakas inna dystrybucja?

 

Edytowane przez k3lt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

RN4 Global kupiony w tym sklepie. Zamowienie zostalo do mnie wyslane tego samego dnia co wplata, nastepnego dnia do odbioru w sklepie.

Aktywni na FB, odpowiadaja w kilka minut.

Telefon oddalem korzystajac z prawa do zwrotu do 14 dni, mimo ze na telefonie byly male slady uzytkowania (zdjeta folia z ekranu, rozerwane opakowanie w ktorym siedzial kabel usb, troche przepocona naklejka z tylu) nie robili zadnych problemow.

Z telefonem nie bylo problemu zamierzam poprostu kupic wersje 4/64GB z Aliexpress.

Generalnie mega plus dla Sferisa, polecam Piotr Fronczewski.

Edytowane przez k3lt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem od nich Honora 8. W środę zakup około 15,w piątek o 10 kurier. Zapakowane trochę po taniości,ale wszystko było ok :) Miałem mnóstwo maili z etapami mojego zamówienia,faktury itd. Mam nadzieję że nie przekonam się jak wygląda sytuacja z gw i Honor będzie służył bezawaryjnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
5 godzin temu, k3lt napisał:

Kupujac w Sferisie za posrednictwem https://www.planetplus.pl/sklep/sferis mozna dodatkowo zaoszczedzic kilkadziesiat zł. za sprawa Cashback'a. Szkoda ze wczesniej o tym nie wiedzialem, moze komus sie przyda.

kilkadziesiat zł --->>> 2 %

 

Kategoria Cashback
przy zakupie sprzętów z działu RTV, AGD, laptopów i komputerów 2.00%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli na takim Redmi Note 4 oszczedzamy ok. 15 zł. - kupon 10 zł. za newsletter i mamy telefon taniej niz u Januszow  biznesu z Allegro i ich gwarancjami serwisowymi.

Niech bedzie, kilkanascie zł. ;-)

Edytowane przez k3lt
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zamowilem u nich telefon w niedziele, zapewniali o wysylce w poniedzialek i nadal info nie ma od nich a infolinia nie moze udzielic info w sprawie allegro a ich konto odpisuje raz na kilkanascie godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zastanawiam się nad zakupem  Xiaomi Redmi Note 4 32GB  w tym sklepie w salonie  , ale po różnych opiniach co do póżniejszych   reklamacji  i GW.   oraz brak Polskiej dystybucji .  to chyba  kupię w proline.pl

Edytowane przez max35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Nie mogę odnaleźć tego wątku, ale ktoś tu na forum chyba pisał, że Action, podobnie jak ABCData, nie robi problemów z gwarancją po wgraniu xiaomi.eu. Z tego co właśnie się dowiedziałem, wynika że Sferis (należący do Action) nie uznaje gwarancji w przypadku odblokowania bootloadera i wgrania xiaomi.eu. A przynajmniej tak wnioskuję z poniższych odpowiedzi, jakie dostałem z serwisu:

"Może Pan wgrać inne oprogramowanie, jednak w sytuacji zgłoszenia gwarancyjnego, odesłany telefon musi posiadać oryginalne oprogramowanie Xiaomi."

"Oprogramowanie wgrywa Pan na własną odpowiedzialność. Do serwisu należy odesłać sprzęt z takim oprogramowaniem jaki posiadał telefon  wydany w dniu zakupu."

Szkoda, bo ceny mają nawet niezłe na niektóre modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, mars28 napisał:

Nie mogę odnaleźć tego wątku, ale ktoś tu na forum chyba pisał, że Action, podobnie jak ABCData, nie robi problemów z gwarancją po wgraniu xiaomi.eu. Z tego co właśnie się dowiedziałem, wynika że Sferis (należący do Action) nie uznaje gwarancji w przypadku odblokowania bootloadera i wgrania xiaomi.eu. A przynajmniej tak wnioskuję z poniższych odpowiedzi, jakie dostałem z serwisu:

To ciekawe, bo ja mam maila z Sferis informującego, że nie traci się gwarancji po odblokowaniu BL i zainstalowaniu MIUI Polska/EU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mrosi napisał:

To ciekawe, bo ja mam maila z Sferis informującego, że nie traci się gwarancji po odblokowaniu BL i zainstalowaniu MIUI Polska/EU...

Zależy kto był akurat przy kompie i Ci odpisał, a w momencie reklamacji Ci odpiszą że jednak nie można. Tak że wiesz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, SLiM napisał:

Zależy kto był akurat przy kompie i Ci odpisał, a w momencie reklamacji Ci odpiszą że jednak nie można. Tak że wiesz ...

Może i tak. Jednak mail został przez BOK przesłany do centrali, do Działu Reklamacji. Stamtąd przysłano odpowiedź do mnie. Jak dla mnie wystarczy. To informacja wiążąca. Nie ma znaczenia kto odpisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mrosi napisał:

Może i tak. Jednak mail został przez BOK przesłany do centrali, do Działu Reklamacji. Stamtąd przysłano odpowiedź do mnie. Jak dla mnie wystarczy. To informacja wiążąca. Nie ma znaczenia kto odpisał.

Odpowiedź jaką otrzymałeś do pewnego momentu się pokrywa z tym, co napisano do mnie. Może w międzyczasie zmienili dystrybutora, kto to wie. Inny dystrybutor/gwarant - inne zasady.

W moim przypadku BOK odesłał mnie do Działu Reklamacji, dla pewności napisałem na reklamacje(at)sferis.pl i reklamacje(at)action.pl. Dostałem odpowiedzi od dwóch różnych osób - od Specjalisty ds. reklamacji (z adresu ....(at)sferis.pl) oraz od Kierownika Działu Reklamacji (z adresu ....(at)action.pl), ale z każdej wynikało to samo - że można odblokować bootloader i wgrać xiaomi.eu, nie powoduje to utraty gwarancji. Ale w dalszej części odpowiedzi napisano, że urządzenie musi trafić do serwisu z fabrycznym softem. A jak trafi do serwisu z xiaomi.eu na "pokładzie" to co? Tracę gwarancję? Trochę tu brak logiki w tym wszystkim. Sprawa nie jest do końca jasna. Obawiam się, że w sytuacji spornej serwis nie zadziała na korzyść klienta.

Edytowane przez mars28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, dzidexx napisał:

Eu jest tylko modyfikacją Miui. ABC nie naprawi gwarancyjnie z wgranym np. LOS - należy najpierw przywrócić Miui(nie jest to zbyt trudne).

W przypadku "zgonu" płyty głównej może to być wręcz niemożliwe. Podobnie w przypadku uszkodzenia portu USB, jeśli konieczne będzie użycie MiFlash'a. Dlatego dobrze byłoby mieć jasne stanowisko w sprawie xiaomi.eu vs. gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, dzidexx napisał:

Zdaje mi się, że jest - z fabrycznym...

Ps.

Jeden kupiłem w Sferis, drugi w Ibg, trzeci w Gearbest(dla siebie) - generalnie mi to....fruwa.

Z fabrycznym sprawa jasna, ale jakbyś zauważył, to napisałem "Dlatego dobrze byłoby mieć jasne stanowisko w sprawie xiaomi.eu vs. gwarancja." A tu już takie oczywiste nie jest. Może i tobie to lotto, ale mnie, i możliwe że kilku innym użytkownikom, robi różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, dzidexx napisał:

Co masz więc niejasnego w sformułowaniu od Sferis "...z fabrycznym oprogramowaniem..."?

Przecież napisałem wcześniej, co jest dla mnie niejasne, nie? Może powtórzę - "xiaomi.eu vs gwarancja". Chodzi mi o szczególne przypadki, gdy nie będzie możliwe przywrócenie softu fabrycznego przed wysłaniem telefonu do serwisu.

PS. Ciekawe jak to wygląda w MiCenter u Acida, czy też trzeba przywracać fabryczny.

Edytowane przez mars28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mars28 napisał:

PS. Ciekawe jak to wygląda w MiCenter u Acida, czy też trzeba przywracać fabryczny.

MiCenter naprawia gwarancyjnie jedynie dla IBG, a ten nie wymaga softu producenta... Sferis podał prawidłowo, bo pytałeś o ogół softów (w tym LOS i AOSP), a nie konkretnie o MIUIPL/Xiaomi.eu. Mi sferis jakiś czas temu odpowiedział, że Xiaomi.eu nie powoduje utraty gw i można normalnie z tym softem wysłać na gw. Skończmy już ten temat, bo w dziale "opinie o sprzedawcach" mamy 2 strony z pytaniem o gwarancje... tym samym pytaniem... na które odpowiedź padła w pierwszych... 3(?) postach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Nezumi napisał:

Sferis podał prawidłowo, bo pytałeś o ogół softów (w tym LOS i AOSP), a nie konkretnie o MIUIPL/Xiaomi.eu. Mi sferis jakiś czas temu odpowiedział, że Xiaomi.eu nie powoduje utraty gw i można normalnie z tym softem wysłać na gw.

No właśnie w moich mailach wysłałem pytanie konkretnie o soft xiaomi.eu i odblokowanie BL, nie pytałem o ogół softów. Sam widzisz, że dostałeś zupełnie inną odpowiedź niż ja. I to właśnie budzi moje wątpliwości, pomimo tego, że @dzidexx upiera się, że sprawa jest jasna. Może jak przeczyta twój post, to zobaczy, że nie do końca.

Gdzieś chyba jest wątek o tym, jakie maja podejście dystrybutorzy/sklepy w PL do xiaomi.eu, może przenieś tam te posty, jeśli tutaj śmiecą. Ale w pewnym stopniu jest to informacja o sklepie, i jego obsłudze gwarancyjnej. Tym bardziej, że kwestia instalacji softu xiaomi.eu na telefonach kupionych w Sferis może być ważna też dla innych userów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, dzidexx napisał:

Widząc twoje posty i wątpliwości sugeruję żebyś pozostał na wersji Global z zablokowanym bootloaderem. Nawet jeśli naprawiają z Eu to i tak jeszcze zostaje TWRP, które pochodzi zazwyczaj z Azji(tam są wcześniej w sprzedaży) i nie jest składową żadnej wersji Miui.

Kup sobie jakiś używany smartfon(np. moto g3 lub g4) i poćwicz wgrywanie, przywracanie, modowanie itp. Trochę łatwiej na tych modelach i jest mnóstwo dobrych poradników(włącznie z filmami).

Moje posty dotyczyły odpowiedzi, jakie otrzymałem z Działu Reklamacji Sferis/Action, bo jak widać @mrosi i @Nezumi dostali nieco inne. Tego dotyczą moje wątpliwości.

Czy ja gdzieś napisałem, że nie wiem jak wgrać soft czy odblokować BL? Używam MIUI od czasów mniej więcej Androida 2.3 - portowana wersja MIUIv2 na HTC Desire Z. Naprawdę nie wiem, co usilnie próbujesz mi udowodnić, ale dajmy juz spokój, bo faktycznie odbiegamy od tematu. EOT z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...