Skocz do zawartości

Mówiłem, że załatwię? Geekbuying (był) BEZ VAT


piotr.geekbuying

Rekomendowane odpowiedzi

@bartaspoz Potwierdzam, czego dowodem jest screen. Podejrzewam, jak wcześniej wspomniałem że ta opcja wysyłki była rodzajem promocji 11.11. Kto nie opłacił zamówienia, temu je usunięto. Jeszcze jedno spostrzeżenie dotyczące tego sposobu wysyłki. Otóż zamówiłem sobie w tym dniu pistony za 20 zł. Jako, że były one na innym magazynie złożyłem dwa zamówienia. Tamto zamówienie na słuchawki dzisiaj zostało wysłane air-mail. Podejrzewam więc, że przy eu-tax included firma kompletuje coś w rodzaju palety lub innego dużego zbiorczego opakowania, które idzie do europy i albo vat np w UK opłacony jest ryczałtem albo wcale go nie ma.  

Zrzut ekranu 2016-11-13 o 18.32.57.png

Edytowane przez kowluk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, latet napisał:

O, to coś nowego w tej krótkiej, ale dramatycznej historii. Opcja wysyłki bez VAT powróciła, ale teraz już kosztuje mniej więcej tyle co podobna opcja w HKGW.

 

 

Podejrzewam że takie koszty już zostaną - bo to jest realna cena czegoś takiego (koszty podobne np  do Goldwaya). Koszt wysyłki kurierem do UE, przepakowanie tego i ponowne wysłane wewnątrz UE jednak kosztuje.

Od samego początku mi się nie podobała nie tyle sama usługa, tylko cena tej usługi.

Są dwie opcje: Albo zrobili faktycznie promocję na to (stąd takie niskie ceny) i później przestraszyli się jej popularności i ją wycofali (bo za duże koszta by były dla nich) lub, ktoś wdrażając tą wysyłkę w sklepie www źle wpisał/wyliczył jej koszty.

 

Grunt żeby to co jest zamówione już tak wysłali :) I to dosyć szybko ;-)

 

1 godzinę temu, kowluk napisał:

@bartaspoz  Podejrzewam więc, że przy eu-tax included firma kompletuje coś w rodzaju palety lub innego dużego zbiorczego opakowania, które idzie do europy i albo vat np w UK opłacony jest ryczałtem albo wcale go nie ma.  

 

 

To na pewno tak jest zorganizowane.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kowluk napisał:

@bartaspoz Potwierdzam, czego dowodem jest screen. Podejrzewam, jak wcześniej wspomniałem że ta opcja wysyłki była rodzajem promocji 11.11. Kto nie opłacił zamówienia, temu je usunięto. Jeszcze jedno spostrzeżenie dotyczące tego sposobu wysyłki. Otóż zamówiłem sobie w tym dniu pistony za 20 zł. Jako, że były one na innym magazynie złożyłem dwa zamówienia. Tamto zamówienie na słuchawki dzisiaj zostało wysłane air-mail. Podejrzewam więc, że przy eu-tax included firma kompletuje coś w rodzaju palety lub innego dużego zbiorczego opakowania, które idzie do europy i albo vat np w UK opłacony jest ryczałtem albo wcale go nie ma.  

Zrzut ekranu 2016-11-13 o 18.32.57.png

Kurcze opcja darmowego Tax included pojawila się jeszcze przed 11.11. ja kupiłem 10.11 i płaciłem od razu, nie wiem, może w całym tym ferworze to ja zrobiłem błąd i zła formę przesyłki zaznaczyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bartaspoz napisał:

Kurcze opcja darmowego Tax included pojawila się jeszcze przed 11.11. ja kupiłem 10.11 i płaciłem od razu, nie wiem, może w całym tym ferworze to ja zrobiłem błąd i zła formę przesyłki zaznaczyłem. 

 Niestety :( , ale to jest chyba Twój błąd, akurat opcja "Registered Airmail" jest na pierwszym miejscu i jest to domyślna opcja , a tą o której myślałeś "EU Priority Mail - Tax included"   jest pod nią :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rafmik napisał:

Podejrzewam że takie koszty już zostaną - bo to jest realna cena czegoś takiego (koszty podobne np  do Goldwaya). Koszt wysyłki kurierem do UE, przepakowanie tego i ponowne wysłane wewnątrz UE jednak kosztuje.

Od samego początku mi się nie podobała nie tyle sama usługa, tylko cena tej usługi.

Są dwie opcje: Albo zrobili faktycznie promocję na to (stąd takie niskie ceny) i później przestraszyli się jej popularności i ją wycofali (bo za duże koszta by były dla nich) lub, ktoś wdrażając tą wysyłkę w sklepie www źle wpisał/wyliczył jej koszty.

 

 

przed chwilą wrzuciłem UMI Super do koszyka o wartości 720 pln, (poniżej kwoty)

przy LeEco za 1266 zł ceny są wyższe ale SF jest za 21.66 zł. 

EU Priority Mail - Tax included (7-15 Business Days)
PLN 4.73 YES
DHL (3-5 Business Days)
PLN 15.95 YES
SF Express - Tax included (5-8 Business Days)
PLN 16.03 YES
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kowluk napisał:

Najlepiej jakby o tych wszystkich niejasnościach wypowiedział się autor wątku @piotr.geekbuying W Chinach już wieczór więc można założyć, że sklep ogarnął sytuację z weekendu.

Popieram...dodatkowo dobrze byłoby gdyby autor wątku odniósł się również do kwestii gwarancji jaką oferuje geekbuying, tym bardziej, że jak sam stwierdził informacje podawane przez pracowników sklepu lub też w FAQ są mało rzetelne.

Oczywiście jeśli nie będziemy płacili vatu za produkty, to będzie idealnie, ale pełną świadomość odnośnie gwarancji też miejmy.

Wspominałem o tym już wcześniej, sugerowałem się linkami, które podawali inni użytkownicy, z tym, że nie mogę już ich odnaleźć...Może geekbuying znowu zmienił coś w opisach FAQ. W każdym razie poprosimy, aby raz na zawsze @piotr.gekbuying wyjaśnił nam tu wszystkim, czy gwarancja ciągle wygląda w ten sposób, tzn.: otrzymujemy jedynie 6 miesięcy i do tego gwarancja nie obejmuje płyty głównej?

Edytowane przez cointreau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie:

Order Date: 11/11/2016
Order Status: Payment Confirmed  (Processing)

Zamawiałem w godzinach rannych. Ale mniejsza z tym, trzeba po prostu cierpliwie poczekać

Natomiast napiszę Wam - ku przestrodze – jak dałem ciała z tym zakupem w sensie walut. Mogłem zaplacić za MiMax-a 732 zł a zapłaciłem 787 zł (liczę bez VAT-u oczywiście). Rozpiszę, jak było:

Telefon kosztował 179+2 dolary = 181$. W tym dniu średni kurs NBP wynoscił 3,99zł/$.

  • 732 zł – tyle bym zapłacił, gdybym skorzystał z przełączenia waluty na PLN w sklepie (kurs 4,025). Nie skorzystałem, bo ku... po prostu na to nie wpadłem :(
  • 751 zł – tyle bym zapłacił, gdybym pozwolił Paypalowi zrobić przewalutowanie i obciążyć powiązaną polską złotówkową kartę Maestro (kurs 4,13). Nie skorzystałem, bo się naczytałem wcześniej, ze PP przewalutowuje niekorzystnie i lepiej, aby PP obciążył kartę dolarami, a przewalutowania zrobił bank, w którym się ma kartę.
  • 770 zł – tyle bym zapłacił, gdybym pozwolił Paypalowi zrobić przewalutowanie i pobrać środki z paypalowego konta złotówkowego (kurs: 4,23). Nie zrobiłem tego, j.w.
  • 787 zł – tyle zapłaciłem, bo tak właśnie przeliczył dziś mój T-Mobile Bank kwotę 181$ na złotówki – kurs 4,32zł/$ !!!!!! (dziś średni kurs NBP wzrósł do 4,08).

Tak więc wyciągnijcie wnioski sami. Pewnie to zależy od banku, ale wygląda na to, że TMBank przewalutowuje po kursach po prostu złodziejskich!

Dodam też, jako ciekawostkę, że wysokość środków zablokowanych (tymczasowo) na koncie po wykonaniu transakcji to 712 zł, czyli wg kursu 3,91. Niech się więc nikt nie cieszy, jak bezpośrednio po transakcji dolarowej widzi , że na karcie jest blokada na przyjemnie niewygórowaną kwotę w PLN, bo w momencie przeksięgowania to się zmieni!

Ponadto dodam, że 11.11 miałem ponad 20 transakcji tą kartą na Ali (bo przelewy24 kulały, a kartą było po prostu wygodniej) i po prostu jestem podłamany - ale co jeszcze gorsze, z tych ponad 20 transakcji (wszystkie z 11.11) bank do tej pory przewalutował mi tylko tę jedną. Z innymi pewnie się ociągają, bo kurs dolara akurat teraz sobie rośnie. Albo jest inny powód - to była jedyna poprzez Paypal, może takie są jakoś szybciej księgowane niż inne ("zwykłe", prost z karty). Hej, a może ten tak wysoki kurs przewalutowania jest taki, dlatego, że transakcja przez Paypal? Czy to możliwe jest? Jak inne zaksiegują, to będę wiedział

 

zlo.jpg

27 minut temu, Sylwester Nowaczyk napisał:

Czy trzeba być zarejestrowany na geekbuying by coś zakupić? 
11.11 zamówiłem telefon i bez logowania/rejestrowania zakupiłem, gdzie później przełączyło mnie na PayPal. Potem wszystko opłaciłem i dostałem potwierdzenia na maila zarówno od sprzedającego, jak i z PayPala. 
Trochę się teraz denerwuje, że nie zarejestrowałem się na stronie, tym bardziej że nerwowo się tutaj robi nt. wysyłek tax-free. 

Ja się nie rejestrowałem w sklepie, ale zalogowałem się do sklepu via Google (można też przez konto FB). Nie wiem, jak to działa, ale działa, metoda jest znana i powszechna (choć ja jej nie rozumiem).

Nerwowo? Za wcześniej tak pisać. Nerwowo to będzie, jak ktoś, kto skorzystał z takiej wysyłki zapłaci jednak VAT.

Edytowane przez latet
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.11.2016 o 17:42, latet napisał:

 

Tak więc wyciągnijcie wnioski sami. Pewnie to zależy od banku, ale wygląda na to, że TMBank przewalutowuje po kursach po prostu złodziejskich!

 

 

To jest standard w bankach. Większość banków oprócz kursów średnich waluty dolicza 5% prowizji za usługę przewalutowania (masz to w cenniku banku).

Ja zawsze w takiej sytuacji zawsze przeliczam w Paypalu - bo jest taniej niż wymiana waluty w banku, i z góry wiem ile zapłacę. 

 

Nie dotyczy to oczywiście Geekbuying - bo tutaj kursy na PLN w samym sklepie są świetne - i warto żeby sklep wysłał do Paypala od razu rachunek w PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rafmik napisał:

Ja zawsze w takiej sytuacji zawsze przeliczam w Paypalu - bo jest taniej niż wymiana waluty w banku, i z góry wiem ile zapłacę. 

A może umiesz wyjaśnić, dlaczego PP stosuje inny (niższy) kurs, gdy przewalutowuje $ na PLN, by obciążyć powiązaną kartę płatniczą, a inny (wyższy), gdy przewalutowuje $ na PLN, by obciążyć wewnętrzne Paypalowe "konto" złotówkowe?

A jak jest z walutowaniem, gdy się kupuje (na Ali) płacąc poprzez Przelewy24? Bo 11.11 kurs był całkiem korzystny (4,08zł/$) – zanim ta opcja nie zaczęła znikać. Od kogo zależy ten kurs wtedy? Sklepu? Pośrednika (P24)? Czy banku docelowego? Akurat przez Przelewy24 to płacę mBankiem, nie TMB.

Edytowane przez latet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, latet napisał:

A może umiesz wyjaśnić, dlaczego PP stosuje inny (niższy) kurs, gdy przewalutowuje $ na PLN, by obciążyć powiązaną kartę płatniczą, a inny (wyższy), gdy przewalutowuje $ na PLN, by obciążyć wewnętrzne Paypalowe "konto" złotówkowe?

Pewnie mają to wyjaśnione gdzieś w regulaminach, ale najprawdopodobniej chodzi kto przelicza kurs (każdy ma inny). W pierwszym przypadku przelicza po kursach Visy/Mastercarda (oni maja nawet znośne), a w drugim po swoim wewnętrznym.

Masz t-mobile to otwórz sobie rachunek walutowy USD, zamów kartę i kupuj dolary np w kantor.aliorbank.pl Ja kupowałem dolary 9.11 rano po 3.89.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.11.2016 o 17:59, bartaspoz napisał:

Czy ktoś może potwierdzić, że zamówione i opłacone przedmioty mają w shipment method cały czas opcię "Tax included"

Zastanawiam się o co kaman - bo zarówno w mailu potwierdzającym zakup, jak i na karcie zamówienia na stronie mam napisane "Shipping method: Registered Airmail", a jestem pewien, że wybierałem opcję z "Tax included". Mi 5s zamawiałem 10.11 i wtedy jeszcze ta opcja była dostępna, teraz już niestety jej nie ma. @piotr.geekbuying co w tej sytuacji? Jesteś w stanie napisać do nich ode mnie? Będzie lepsze przebicie niż do zwykłego supportu :) Mój numer zamówienia to: 3836731

 

Z góry dzięki!

Zamawiałeś mi5s'a "out of stock" przez registered airmail, na dniach będzie dostawa, jeśli dojdzie po przywróceniu SF Express to dostaniesz tą wysyłką. :P 

23 godziny temu, Bohyn napisał:

EU Priority Mail - Tax included  juz płatny (dla mi4c 9,58zł)

@piotr.geekbuying

Rozumiem, że opłaty za EU priority jednak beda? Podaj reflinka na pw od siebie.

Zależnie od produktu wysyłki EU będą płatne bądź nie. Nie mam reflinków, nie zarabiam na sprzedaży. 

 

5 godzin temu, cointreau napisał:

Popieram...dodatkowo dobrze byłoby gdyby autor wątku odniósł się również do kwestii gwarancji jaką oferuje geekbuying, tym bardziej, że jak sam stwierdził informacje podawane przez pracowników sklepu lub też w FAQ są mało rzetelne.

Oczywiście jeśli nie będziemy płacili vatu za produkty, to będzie idealnie, ale pełną świadomość odnośnie gwarancji też miejmy.

Wspominałem o tym już wcześniej, sugerowałem się linkami, które podawali inni użytkownicy, z tym, że nie mogę już ich odnaleźć...Może geekbuying znowu zmienił coś w opisach FAQ. W każdym razie poprosimy, aby raz na zawsze @piotr.gekbuying wyjaśnił nam tu wszystkim, czy gwarancja ciągle wygląda w ten sposób, tzn.: otrzymujemy jedynie 6 miesięcy i do tego gwarancja nie obejmuje płyty głównej?

A kiedykolwiek tak wyglądała? :o

Zajrzyj tutaj. Wszystko jest jasno opisane. http://www.geekbuying.com/help/customer_service/return_policy

5 godzin temu, Matf napisał:

Ludzie, przecież processing trwa 2-7 dni. Ja też zamówiłem 11.11 i to jest dopiero trzeci dzień.

Szkoda, że nie wszyscy są tacy, jak Ty :D

4 godziny temu, OrientMantis24 napisał:

Hehe, wybrałem SF Express 11.11. Telefon wysłany 12.11, ale przez EU Express. Teraz mi na czacie pisza "They are similar express, my workmate choose one for you according to their experience.:)" i "dear sir, they both need about 7 business days". Chyba jakos srednio z tym SF Express skoro i tak wysylaja EU Express.

Wysyłki będą różnie, najważniejsze jest to, że bez VATu i mają tracking. Są problemy z dostawcą usługi SF. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, latet napisał:

A jak jest z walutowaniem, gdy się kupuje (na Ali) płacąc poprzez Przelewy24? Bo 11.11 kurs był całkiem korzystny (4,08zł/$) – zanim ta opcja nie zaczęła znikać. Od kogo zależy ten kurs wtedy? Sklepu? Pośrednika (P24)? Czy banku docelowego? Akurat przez Przelewy24 to płacę mBankiem, nie TMB.

tu masz kurs P24 aktualny na ali:

http://kurs.alipaczka.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kuba. napisał:

http://www.wykop.pl/wpis/20594903

Czyżby ten VAT to fake? Dzisiaj rano kupiony Hi10 Pro z Eu-express za który zapłaciłem 80zl

Wydrapane z Redmi Note 3 Pro
 

 

Ta dyskusja tam to jakaś beka. ŻADNA PACZKA WYSŁANA ZA POMOCĄ EU LUB SF z Geekbuying nie miała prawa się teleportować do Was :) pierwsze z nich dojdą dopiero w przyszłym tygodniu. :) Jeśli ktoś vatem nazywa koszty wysyłki to... cóż.

 

2 godziny temu, Sylwester Nowaczyk napisał:

Czy trzeba być zarejestrowany na geekbuying by coś zakupić? 
11.11 zamówiłem telefon i bez logowania/rejestrowania zakupiłem, gdzie później przełączyło mnie na PayPal. Potem wszystko opłaciłem i dostałem potwierdzenia na maila zarówno od sprzedającego, jak i z PayPala. 
Trochę się teraz denerwuje, że nie zarejestrowałem się na stronie, tym bardziej że nerwowo się tutaj robi nt. wysyłek tax-free. 

Nie musisz się rejestrować, ułatwia to tylko śledzenie zamówień.

I jeszcze jedna mała prośba.

Osoby, które złożyły zamówienia na dniach 10-12 listopada za pośrednictwem informacji tutaj lub na moim fejsbekowym FP - proszę o podawanie numerów zamówienia na PW. Będę bardzo wdzięczny. :) 

 

I jeszcze jeszcze jedna prośba - sprawdzajcie produkty, wysyłki SF i EU są na bieżąco dodawane. Niestety nie będą już w większości darmowe.

Edytowane przez piotr.geekbuying
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Matf napisał:

jakie numery?

 

7 minut temu, piotr.geekbuying napisał:

Osoby, które złożyły zamówienia na dniach 10-12 listopada za pośrednictwem informacji tutaj lub na moim fejsbekowym FP - proszę o podawanie numerów zamówienia na PW. Będę bardzo wdzięczny. :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze, po kim jak po Tobie @piotr.geekbuying ale spodziewałem się, że będziesz dzisiaj bardziej konkretny i coś do założonego przez siebie wątku wniesiesz po weekendzie nowego. A tu nic. Niby opcje omijające VAT się pojawiły co ogłosiłeś zakładając ten wątek ale na tym koniec.Nic na temat dlaczego dla części produktów EU lub SF jest a dla innych nie ma. Dlaczego opcja była a dlaczego nagle ma... ? Ty nie wiesz ? Chyba przez FB się więcej dowiedzieliśmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Duris napisał:

No kurcze, po kim jak po Tobie @piotr.geekbuying ale spodziewałem się, że będziesz dzisiaj bardziej konkretny i coś do założonego przez siebie wątku wniesiesz po weekendzie nowego. A tu nic. Niby opcje omijające VAT się pojawiły co ogłosiłeś zakładając ten wątek ale na tym koniec.Nic na temat dlaczego dla części produktów EU lub SF jest a dla innych nie ma. Dlaczego opcja była a dlaczego nagle ma... ? Ty nie wiesz ? Chyba przez FB się więcej dowiedzieliśmy...

Ale ja tam nie pracuję, zrozum. Ja tylko wklejam oferty, a to, że akurat postanowiłem coś więcej zrobić dla Was to moja sprawa. Nie zniechęcaj.

3 minuty temu, levyyy napisał:

a jeżeli będzie Vat naliczony to od jakiej ceny zazwyczaj to robią? Zakupiłem Mi5 za 229 USD - od tej kwoty zatem czy może sprzedawca podaje niższa wartość? 

Od kwoty, którą zdeklarujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piotr.geekbuying napisał:

Ale ja tam nie pracuję, zrozum. Ja tylko wklejam oferty, a to, że akurat postanowiłem coś więcej zrobić dla Was to moja sprawa. Nie zniechęcaj.

Nie zniechęcam, ale 90% z nas tutaj myślało, że masz większe info niż każdy z nas. Taka prawda. Nie rozumiem, dlaczego w 1 ofercie telefon koloru silver ma opcję EU lub SF a gold już nie ma... Wydawało mi się, że Tobie będzie łatwiej i konkretne info. Wydawało mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Duris napisał:

Nie zniechęcam, ale 90% z nas tutaj myślało, że masz większe info niż każdy z nas. Taka prawda. Nie rozumiem, dlaczego w 1 ofercie telefon koloru silver ma opcję EU lub SF a gold już nie ma... Wydawało mi się, że Tobie będzie łatwiej i konkretne info. Wydawało mi się.

A ja nie rozumiem, czemu myślisz, że wdrożenie sporej poprawki do bazy i systemu zajmuje jeden dzień - nawet jeśli to Chińczycy. :D 

Przed chwilą, Matf napisał:

Jak pisało, że będzie bez VAT-u, to będzie. Najwyżej będą zwracać kasę, bo taka firma jak Geekbuying strzeliłaby sobie w kolano, gdyby oszukała tylu ludzi. Skąd ten pośpiech, kurna?

A no niektórzy myślą, że robię za miejscowe Google :D Płaciłem (i zawsze płacę) przez PP żeby w razie czego domagać się zwrotu za ich pośrednictwem. Może mają drakońskie przeliczenia, ale chociaż protekcję mają dobrą :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, piotr.geekbuying napisał:

A kiedykolwiek tak wyglądała? :o

Zajrzyj tutaj. Wszystko jest jasno opisane. http://www.geekbuying.com/help/customer_service/return_policy

Faktycznie gwarancja jest pełen rok, ale odnośnie braku gwarancji na płytę główną, to w linku, który podałeś pisze wyraźnie: "motherboard & screen is not in the scope of this free repair policy". Jak to inaczej można rozumieć?

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...