Recommended Posts

Witam,

Czy może ktoś wie czy Redmi Pro ma opcję quick charge? Na różnych stronach są różne informacje.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie ma. Quick Charge to opcja od Snapdragona, Redmi Pro posiada co najwyżej Pump Express, czy jakoś tak... Czy Redmi Pro je ma? Nie wiem, sprawdź na stronie MTK...

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Petr4682 napisał:

A mnie wczoraj w nocy od 29% do 100% pokazało że będzie się ładować 1h i 10 min ;D

To co pokazuje ile będzie ładować, nie pokrywa się z tym ile czasu faktycznie się ładowało :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.11.2016 o 23:33, wojtekmarchewka napisał:

Na standardowej ładowarce Xiaomi 2A to ok 2.5 godziny od 20% do 100%. Mi to starcza :D

Jaką masz wersje? 

Na moim X25, czas ładowania 20% do 100% napewno poniżej 2,5godz i to sporo i to na stockowej ładowarce od xiaomi 2A. 

Nie mierzyłem dokładnie, jak się rozładuje to zmierzę :)

Co do quickcharge to czytałem na angielskim forum, że coś niby jest. U mnie szybko ładuje więc nie narzekam

Pozdro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, JachuWojtan napisał:

Jaką masz wersje? 

Na moim X25, czas ładowania 20% do 100% napewno poniżej 2,5godz i to sporo i to na stockowej ładowarce od xiaomi 2A. 

Nie mierzyłem dokładnie, jak się rozładuje to zmierzę :)

Co do quickcharge to czytałem na angielskim forum, że coś niby jest. U mnie szybko ładuje więc nie narzekam

Pozdro

Gdy pisałem o tym, to jeszcze na romach gdzie był drenaż baterii :D Teraz na ostatnich softach telefon mi się ładuje ok 1h 40 minut, od 20-100%, także mam x25. Nie trzeba mierzyć :D , po każdym zakończonym ładowaniu zanim odepniesz ładowarkę, wystarczy rozwinąć górną belkę i tam będzie ładowanie, oraz czas w jakim się naładował :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A no tak, ach te daty zgubne. :D Ja taki czas mam na syfiatym romie, to boję się pomyśleć co będzie na XiaomiPolska, tylko telefon się obraził i nie chce wejść Fastboot :(

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba jednak nie ma pump express, żeby to sprawdzić zakupiłem nawet na ali ładowarkę Meizu z pump express, ktoś tu na forum nawet podał do niej linka, ale to nic nie dało, ładuje tak samo jak wszystkie inne ładowarki, a mam ich trochę, jedne z quickcharge 2 i 3, jedne z pump express i zwykłe  2A. Chyba że to wina softu, bo aż się nie chce wierzyć że taki telefon jest pozbawiony opcji szybkiego ładowania.

Tak na marginesie też zauważyłem że ostatnio wynik ładowania się poprawił, bo z ponad 2 h skrócił się do ok 1h 40 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma on mediatekowe szybkie ładowanie. Nie wiem jak to się dokładnie nazywa. Nawet jeżeli to nie jest bardzo mocno odczuwalne, to jednak trzeba przyznać, że jak tel naładuje w 2,5 h te 4050 mAh to jest to ponad 26 mAh/min. Natomiast jak rzeczywiście skraca do 1h 40 min to wychodzi 40,5 mAh/min. A jest to wynik znakomity. Sporo lepszy niż w np. Mi5.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.01.2017 o 22:52, XiaoRén napisał:

Ma on mediatekowe szybkie ładowanie. Nie wiem jak to się dokładnie nazywa. Nawet jeżeli to nie jest bardzo mocno odczuwalne, to jednak trzeba przyznać, że jak tel naładuje w 2,5 h te 4050 mAh to jest to ponad 26 mAh/min. Natomiast jak rzeczywiście skraca do 1h 40 min to wychodzi 40,5 mAh/min. A jest to wynik znakomity. Sporo lepszy niż w np. Mi5.

Dosyć ciekawe jest to, że to przyszło wraz z którąś aktualizacją, i nie potrzeba specjalnej ładowarki, bo ja cały czas ładuję oryginalną, jak wcześniej ładowało mi ok 2.5h, tak od któreś aktualizacji Miui.eu ładuję mi także ok 1h 40 min

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 31.12.2016 o 17:58, dan-tom napisał:

Chyba jednak nie ma pump express, żeby to sprawdzić zakupiłem nawet na ali ładowarkę Meizu z pump express, ktoś tu na forum nawet podał do niej linka, ale to nic nie dało, ładuje tak samo jak wszystkie inne ładowarki, a mam ich trochę, jedne z quickcharge 2 i 3, jedne z pump express i zwykłe  2A. Chyba że to wina softu, bo aż się nie chce wierzyć że taki telefon jest pozbawiony opcji szybkiego ładowania.

Tak na marginesie też zauważyłem że ostatnio wynik ładowania się poprawił, bo z ponad 2 h skrócił się do ok 1h 40 min.

Te ładowarki Meizu na Ali to podróby, zobacz że mają inne logo niż oryginalne Meizu.

Są też jakieś UMi oraz Ulefone, które wyglądają na oryginalne:

https://www.aliexpress.com/item/Umi-Super-Flash-Charger-100-Original-Official-Europe-standard-Fast-Charging-USB-Adapter-For-Umi-Super/32693057780.html

https://www.aliexpress.com/item/Ulefone-2-0A-1-5A-Travel-Charger-EU-Plug-Adapter-For-Ulefone-Power-4G-LTE-5/32749664092.html

Oraz jakiś Rock, który ma podobno obydwie technologie - Qualcomma i Mediateka:

https://www.aliexpress.com/item/ROCK-Quick-Charge-2-0-Phone-Charger-MTK-quick-Charger-2-in-1-5V2A-9V2A-12V1/32691437839.html

 

Tylko z tego co piszą na zagranicznych forach to i tak w Redmi Pro jest to zablokowane/wycięte. Chociaż przeglądając pliki systemowe można się natknąć na jakieś "fast charge".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam również ładowarkę ROCK o której piszesz, ale to samo co z innymi, ładuje tak jak każda, nie widać żadnej różnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie REDMI NOTE 3 pro na xiaomi.eu WCIĄŻ nie ma QC.2.0 mimo że na oficjalnym romie ma.

REDMI PRO na chwilę dzisiejszą ma ladowanie 1,78A i na oryginale i na xiaomi.eu. Nie ważne wiec jaką ładowarkę użyjesz jeśli ma 2A 5V będzie tak samo. Reszta to kwestia kabla. Jedynie IQ tronsmarta aukeya itd jest zawodne. Mi to nigdy nie działało. Tam możesz mieć 1 A zamiast 1,78A.

Wiec na dzien dzisiejszy nie ma szybszej ładowarki niż ta z zestawu czyli 2A 5V

Chip wspiera qc2.0 inaczej nazwane ale musi być soft. Producenci różnie to nazywają jest to po prostu 9V 1,5A.

 

I ktoś tu źle policzył że szybciej niż mi5.

NAJSZYBSZE ŁADOWANIE NA RYNKU ma mi max.  Pod względem ilość mAh / czas. QC 3.0 2h / 4800 mAh

I jak łatwo policzyć jest to 120 minut / 4800 = 40mAh /min

 

Jakim cudem ci wyszło 40,5 w redmi pro to nie wiem.

Redmi pro to 2,2h / 4050 = 140/ 4050 = 29mAh/min

Edited by homman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specjalnie dzisiaj zrobiłem kilka testów na różnych ładowarkach i kablach :)

Redmi Pro z oryginalnej ładowarki jest ładowany prądem w przedziale 1.95A do 2.2A. Sredni prąd przy teście od 1% do 100% wyniósł 2.1A. Z wyliczeń wychodzi 1h 54min ładowania i czas ładowania - zmierzony - wyniósł 1h 45min. Czyli wszystko prawidłowo.

Napisałem, że prawidłowo bo mierzyłem napięcie i prąd wskaźnikiem z allegro. Nie podłączałem pod zasilacz laboratoryjny. Jak będę miał chwilę to to też zrobię :) Wskaźnik posiada rezystor szeregowy 0.25R więc prąd pokazywany jest zaniżony, stąd dłuższy czas wyliczony.

To tak aby rozwiać wątpliwości dotyczące ładowania tego modelu.

Oczywiście wszystko zależy od przekroju przewodów, napięcia ładowarki i jej wydajności prądowej. Używałem oryginalnej Xiaomi, modelu MDY-08-EF, która przy obciążeniu prądem 2A daje napięcie wyjściowe równe 5.4V, kabel użyty był z zestawu - prądy były niższe o około 0.15A, przy przewodzie o przekroju 0.72mm2 i długości 1m były takie jak napisałem. Spadek napięcia można wyliczyć z długości i przekroju, jeśli komu potrzeba.

Reasumując, ten model posiada szybkie ładowanie, nazwane czy nie - nie ma znaczenia.

Srednia pojemność akumulatora to 4Ah, czyli ładowanie wynosi 38mAh/min co jednoznacznie stwierdza, że jest to szybkie ładowanie.

Przyjmując, że najszybszy jest Mi Max z QC3 to Redmi Pro ma w stosunku do niego wolniejsze ładowanie o całe 5%. Więc nie da się potraktować tego modelu, jakby nie miał szybkiego ładowania.

 

ok-ladowanie.jpg

Edited by sp4ubw
Dodanie zdjęcia
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcześniej to wyliczałem na podstawie wyników innych i wynik wyszedł znakomity. Trochę wyższy od twojego, no ale to były obliczenia czysto teoretyczne a ty sprawdziłeś w praktyce. Dzięki za taki test bo naprawdę fajny i przydatny.
W sumie wychodzi, że redmi pro jest świetny w ładowaniu i bije np. Mi5.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pierdziele ludzie...

ZANIM ZACZNIECIE TESTOWAĆ MYŚLCIE.

Jakim cudem masz 2,2 A z ładowarki MAX 2A???

1,78A masz max. Kup normalny miernik nie podróbkę.

Jeśli masz czas ładowania 1h 45 jakim cudem?

0 - 100% 

To policz to jeszcze raz.

2,1A * 1,5 = 3150mAh

15 min = 1/4 *2,1A = 525mAh

Łącznie 3675

Gdzie tu do 4050.

Nie mówiąc o tym że tel bierze więcej niż ma pojemności czyli bateria 4000mAh potrzebuje ok 4250mAh dostarczonych.

 

JEDNYM SŁOWEM TAKI MIERNIK I TAKI TWÓJ POMIAR TO SE MOZNA...

Cytat

 

Oczywiście wszystko zależy od przekroju przewodów, napięcia ładowarki i jej wydajności prądowej. 

 

Najmniejsza prawda. 

Zalezy od 

a) rezystora użytego w kablu który dyktuje czy kabel jest 0,5A, 1A, 2A czy 3A

b ) układu napięcia w tel

c) W przypadku QC również układu w ładowarce.

To nie czasy gdzie ładowarka decydowała o ładowaniu baterii.

 

TEN MODEL POSIADA QC1.0 różnie nazywane czyli 5V 2A.

Szybkie ładowanie to 9V i 12V i QC2.0 i ultra szybkie ładowanie QC3.0

SKĄD CI SIĘ WZIEŁO 38mAh ?

Sam mówisz że 2,1A średnio 2,1/60 = 35mAh

A rzeczywiście wynosi 1,78/60 = 29mAh

Czyli prawie 50% wolniej niż mi max.

 

I potem takie banialuki w necie.

Sam piszesz o pomiarze 1 - 100% Gdzie 1% i ostatnie 5% to najgorsze dla baterii.

 

Ten telefon 0 - 100% łąduje się ok2h 20 min 1,78A

Zaokrąglając dla nie najnowszej już baterii:

1,78 *2 = 3560mAh

0,5 * 1,78 = 890mAh

=4 450

Zwykle ładuje się jw między 2h15min  a 2h 25 min

 

Dziękuję do widzenia sprawdź jeszcze raz.

Dowody masz w postach wyżej.

Cytat

Na standardowej ładowarce Xiaomi 2A to ok 2.5 godziny od 20% do 100%. 

 czas ładowania 20% do 100% napewno poniżej 2,5godz i to sporo i to na stockowej ładowarce od xiaomi 2A. 

 ok 1h 40 minut, od 20-100%

Niecałe 2h to przeciętne ładowanie tego tel. Bo zwykle podłączasz tel jak ma 15 - 20% baterii. A kolega z tymi 2,5h 20 -100 trochę przesadził. Tyle ładuje się full.

 

JEŚLI COŚ SIĘ W TYM ASPEKCIE ZMIENI NIEOMIESZKAM NAPISAĆ.

Na dzień dzisiejszy jest to 1,78A

Edited by homman

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, homman napisał:

Niecałe 2h to przeciętne ładowanie tego tel. Bo zwykle podłączasz tel jak ma 15 - 20% baterii. A kolega z tymi 2,5h 20 -100 trochę przesadził. Tyle ładuje się full.

Do górnej treści się nie wypowiem, są tu mądrzejsi ode mnie :D . Jedynie wypowiem się, że nie przesadziłem (jeżeli to o mnie chodzi) Telefon mam od 10.2016 kiedy jeszcze występował problem z baterią i spadek ok 2%/1h w czuwaniu, wtedy rzeczywiście telefon ładował się ok 2,5h od 20%-100% i nie jest tak, że patrzyłem na zegarek i coś mi się pomyliło, tylko po ładowaniu zawsze pokazuje czas w jakim się telefon naładował i na tej podstawie to opisałem. Po ok miesiącu zmieniło się dużo, wraz z którymś softem, opanowano w znacznym stopniu drenaż, teraz mi schodzi ok 1%/3h i od tego też czasu, ładowanie skróciło się do ok 1h 40 minut w tych samych % stanu baterii. Jak tego dokonano nie mam pojęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz kwestia np ładowania i jednoczesnego używania.

Grając w wymagające gry to i do 3h dojdziesz.

Tel potrafi brać 1A więc przy użyciu max można by dojść nawet do 4H czasu ładowania.

Więc u ciebie ta zmiana to podejrzewam kwestia spadku drenażu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tylko u mnie, drenaż baterii był ogólnym problemem, staram się nie używać telefonu pod ładowarką jeżeli nie muszę, oczywiście zdaje sobie sprawę że telefon mogę nawet nie naładować w pełni lub przeciągnę  w czasie, jeżeli będę grał non stop, lub oglądał filmy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Homman aleś bzdur napisał. Ciężko komentować prowadząc auto. :-) Wszystko co napisałem jest wynikiem testów, czas zmierzony poprawnie.

Jakie w ogóle rezystory w kablu? Co Ty piszesz? Spadek napięcia zależy tylko i wyłącznie od przekroju przewodu, materiału z którego został zrobiony, jakości lutow oraz rezystancji styków. Miernik, jeśli chcesz mogę sprawdzić z miernikiem wzorcowanym,  prąd mogę zmierzyć sondą prądową. Bez ingerencji w układ ładowania. Posiadam wszystko potrzebne do tego. Tyle, że Tak precyzyjne pomiary nie są kompletnie potrzebne w tym wypadku.

Kolejna kwestia, jak ładowarka z napisem na obudowie 2A może dawać więcej? Normalnie, to jest deklarowany prąd przez producenta, większość daje więcej co jednak powoduje spadek napięcia wyjściowego i przyjmuje się przy 5V napięcia 4.8V jako graniczne dla nominalnego 5V. Ładowarka może spokojnie dać większy prąd. Ten model tak ma, nie wierzysz - podłącz regulowane sztuczne obciążenie - mogę pożyczyć i zmierz.

Było więcej tekstu ale nie chcę obrażać nikogo, więc nastąpiła edycja :)

Edited by sp4ubw
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno i drugie ale żeby teoretyzować trzeba mieć podstawy ku temu i znać się na tym :P Możemy podyskutować jak na elektrodzie tylko po co? Widocznie moja ładowarka, użyty przewód i Redmi Pro naładował się zbyt szybko :) Cóż, mógł to się naładował.

Tak zupełnie przy okazji, mogę ładować ten model prądem 2.2A, 2.1A, 2A, 1.9A 1.8A, 1.7A i tak aż do 0.1A - wszystko jest możliwe. Sprawdzając mosfety jakie są na płycie mogę dać więcej niż 2.2A o ile nie strzelą, wystarczy zwiększyć napięcie zasilania.

Wyraźnie napisałem, ze na kablu oryginalnym jest niższy prąd i jest, lekko poprawiłem producenta, żeby uzyskać taki czas i jak widać da się, a o to w teście chodziło.

Edited by sp4ubw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.