lisek84

Xiaomi Vacuum Cleaner / MiJia / Robot Sprzątający

Recommended Posts

Kamil dobrze ze pokazałeś jaki jest problem z tą listwą, mam też taką szynę w szafie w wiatrołapie. pewnie czasem wpuszczę go i tam żeby posprzątał ,warto by było coś wymyśleć

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Monic167
-Owszem nie wiem w czym problem jak apka po angielsku ;)
-Nie wiem ile metrow i syfu musi byc ale mi tylko za pierwszym razem jak odpalilem xioami po kupnie to musialem 2x oprozniac pojemnik na 32m bo tyle syfu zebral.
Jak widac normalny odkurzacz slabiej sprzata :P ze tyle smieci jeszcze bylo po recznym odkurzaniu, w nastepnych dniach odkurzam nawet 3x bez oprozniania pojemnika
PS: mam kota
-w kwesti roomby sie zgodze, nie wiem jak mozna placic 4.5k za cos co jezdzi jak pijany zul na rowerze, skoro odkurzacz sprzata raz dziennie to czy zostawi deczko syfu na jutro nie stanowi zadnego problemu, roomba moze i przejedzie 20x po tym samym ale zapewne cos zostawi bo nie robi mapy pokoju tylko jezdzi jak ... zreszta sama wiesz i to byl glowny powod dla ktorego wybralem xioami a nie roombe, sory ale 4.5k za polska aplikacje, deko wiekszy pojemnik i w sumie tyle to mnie nie przekonuje.
Wole jak robot wie gdzie jedzie i co robi.
To chyba tyle i jak dla mnie xioaomi bije roombe bez problemu. Aha co do mocy ssania to tez zbedny bajer bo w xioami tez mozna zmieniac i ja mam ustawiony na pelna moc no chyba ze jestem w domu i chce ciszej to sobie moc skrece a z osobistych testow poziom minimum a max rozni sie moze kilkoma max 5% bateri na ok 30m wiec nie przesadzajmy z ta oszczednoscia wzgledem auto sily ssania w roombie.

2 godziny temu, monic167 napisał:

Kamil dobrze ze pokazałeś jaki jest problem z tą listwą, mam też taką szynę w szafie w wiatrołapie. pewnie czasem wpuszczę go i tam żeby posprzątał ,warto by było coś wymyśleć

Jesli chodzi o moja szafe jest ona 3dzwiowa, i tu jest problem bo mam bardzo szeroka listwe, jak by bylo dwoje dzwi to problem bylby mniejszy z racji tego ze duzo wczesniej by sie odbil od dzwi zderzakiem a tak wjezdza prawie do szafy :P i robi przy tym sporo halasu.
Nie mniej nie powoduje to zadnych bledow czy zawieszania sie w trakcie odkurzania.

Edited by kamil004

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kamil004 akurat ta Roomba za 4,5kzł mapuje, ma kamerę (R9xx). Reszta modeli "tłucze się" bez składu. Nie można generalizować, ja mam 2 dywany shaggy i jeden przejazd to jakaś porażka, to jakbyś 3cm włochaty dywan przejechał ssawką od tradycyjnego odkurzacza na 20% jego mocy tylko raz i nie wracał po żadnego paproszka który pozostał. Jeśli masz dzieci i dywan a przez 8h nikogo nie ma w domu to co mnie obchodzi jak jeździ skoro jest czysto jak wracam. Zapłaciłem tylko 500 zł za używaną Roombe 630.
No chyba że dla szpanu jaki to ja mam mądry odkurzacz, popatrzę gdzie był i ile procent pokrył. Miałem wiele modeli odkurzaczy samojezdnych na przestrzeni 7lat i żaden w połowie skutecznością nie dorównuje Roombie 6xx- w moich warunkach. Na rok 2 szczotki boczne, 2 filtry to 55zł. Nowe Aku LiIon 200zł - wystarczy na 5 lat. Taniej się nie da. Ale jestem przecież naiwny i jakiś fanboy bo nie mam apki co mi pokaże... I nowy sofcik co tydzień wrzucę...
Ja lubię wygodę wychodzę włączam, wracam czysto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

każda roomba oprócz najdroższej będzie jak takie "demo". Żeby napalić użytkownika na nowy, droższy model. Te tańsze roomby są jak ilife, z nimi można je porównywać, natomiast xiaomi to klasa roomby 960

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak jak przypuszczałem, liczy się klasa i prestiż a nie efekt sprzątania. Ilife - buahaha. Powermed też sprzedawali za 2000zl.

Zobaczymy co będzie za 5 lat z Xiaomi robotami, w jakim stanie będą. Roomby po 10 lat jeżdżą 5 razy w tygodniu. Mam opaske MiBand2 od czerwca ub.r., w tym roku nie odważę się wejść z nią do Bałtyku. Pasek się rozkleja i pastylka dostała mikro pęknięcia. Power Bank xiaomi 10Ah po 30 cyklach ładowania ledwo nsładuje tablet 6Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sondejmarek

No ta najdrozsza romba ma kamere ale nie rozumiem jak ona ma mapowac teren, bo tak patrzac na jej ulozenie to chyba sufit mapuje.
Sa gdzies filmiki jak ona to robi dokladnie? 
Jesli chodzi o dywan to moge gdybac co ja bym zrobil ale taniej by mi bylo wymienic dywan na inny niz patrzec jak jaki kolwiek robot meczy sie na nim jak mrowka na pustyni.
Nikt cie nie osadza ze jestes fanboyem ani tego ze potrzebna jest apka, poprostu majac dywan taki jak ty masz to zastanowil bym sie nad jego zmiana i nie robil sobie problemow jaki odkurzacz da sobie rade, tak mi sie wydaje ze tak bym zrobil i zmienil dywan. (ale to tylko moje zdanie)
Taniej by bylo zmienic dywan niz kupowac kilka robotow i sprawdzac czy ten sobie poradzi. tak sadze ;)
Nie wiem tez czemu wiekszosc uwaza ze xiaomi sie rozpadnie po roku, jak roomba wchodzila na rynek to pewnie tak samo bylo, nikt nie wiedzial ile to pojezdzi.
Nie wiem tez jakich odkurzaczy uzywales wczesniej ze nie dorownywaly rombie, jak mniemam pewnie nic dobrego (popraw jesli sie myle)

Jesli chodzi o xiaomi powerbank 10400 to nie wiem dlaczego zrzucasz wine na xiaomi. rozbierales go? moj juz z 3 lata dziala bez zadnego problemu a wine za kiepska pojemnosc powinienes obarczyc producenta ogniw od LG bo takie tam siedza.
Mozesz tez idac tokiem rozumowania z odkurzacza, kupic 4 ogniwa samsunga 2600 za 4x20zl max i cieszyc sie dalej, w czym problem?
W tym przypadku nie trafiles ze jest to wina xiaomi tylko niestety ogniw od LG i duzo zalezy jak sie takie baterie przechowuje. ale 30 cykli to chyba przesadziles.

@geforc
Juz nawet nie chodzi o klase sprzetu, ale skoro moge miec cos co wie gdzie jedzie i robi to z glowa to nawet bym nie bral pod uwage tych gorszych modeli co jezdza 10x w tym samym miejscu.
Swoja droga gdzies ogladalem jakis test nie wiem co to bylo iLife? ze jak sie go odpali to jezdzi dotad az baterie padna. No chryste panie kto taki badziew wymysla?

Edited by kamil004

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy okazji dyskusji o awaryjności roomby - chcąc dopytać lokalnie o opinie nt robotów, dostałam info od koleżanki  pracującej w EURO RTV AGD,że niestety ów odkurzacze bardzo często trafiają na serwis. więc chyba nie byłabym taka do końca przekonana ,że jeżdzą po 10lat i nic się nie dzieje.

Sprzęt jak każdy, ma prawo sie zepsuć, Jeden trafi na lepszy- drugi na felerny model. 

Marku- wiesz każdy ma inne potrzeby,ja odkurzacza nie zostawię i wyjdę bo z dzieckiem spędzam większość czasu w domu, przynajmniej póki jest zima.A spodziewając się gości chcę żeby mi ogarnął okruchy w 45minut w salonie, a nie w 90.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślisz pobieżnie. Nie dopuszczasz myśli że ktoś ma inne wymagania i warunki w domu. Dywan nie mój ale tu się mylisz, ten dywan zostanie na zawsze bo to prezent od rodziców, chyba marokański +3000zł więc wartość 2xMiJia. Trzeba więc dopasować do dywanu robota. Roomba odnajduje się na nim znakomicie, problemem są natomiast białe listwy przypodłogowe z okleinowanego MDFu które są bardzo delikatne i Roomba z racji swojej natury jeździ bardzo blisko rysując jesteś zderzakiem.

W myśl zasady nigdy nie jest tak dobrze żeby nie mogło być lepiej, poszukuję lepszego robota, testowałem kilka od Powermed, Moneual, Neato.

Roomba też ma opcję pracy do rozładowania akumulatorów lecz jest to poziom bezpieczny około 12V pod obciążeniem i nie grozi to szybszemu zużyciu aku. Odkurzacz wtedy nadal żyje i melduje "proszę naładować Roomba". Na LiIon 4,5Ah potrafi pracować do 4h co wystarcza na sprzątnięcie ponad 100m² i wykonuje tylko jeden cykl ładowania co jest bardzo ważne dla żywotności Aku.

Z perspektywy czasu stwierdzam że nie wydam na robota sprzątającego więcej niż 500 zł bo to nie jest tego warte, różnica w sprzątaniu, jego jakości między Roomba 500 a 800 jest prawie żadna więc po co przepłacać.

Dobre aku, oryginalne akcesoria typu szczotki i filtry mają największy wpływ na efekt końcowy a nie aplikacje i mapowanie.

Power bank oddany miał 2lata gwarancji.

/Edit

Aktualizacja: dywan indyjski za 5100zł przed przeceną więc 3x MiJia

https://www.galeria-dywanow.com/pl/dywany-shaggy/2209-100-welniany-jedyny-dywan-brinker-carpets-rocks-800-wart-5100-zl-200x250cm.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo dywanu, nie chciałbym go za 100zł nawet, no ale każdy ma inny gust.

Co do powerbanku od xiaomi i miband, obawiam się że kupiłeś podróbki albo jakieś pierwsze wypusty "testowe". W każdej recenzji czy teście wygrywa lub jest w top 3 coś od xiaomi. Nie jestem fanbojem xiaomi od razu mówię, wkur... mnie że jak poczuli zyski i popularność to zwiększają cenę na swoje produkty.

Co do iRoomby, przecież to zwykły chiński szmelc robiony i składany w CHrl, gdyby nie naklejka iRoomba to było by to warte 1000zł. To jest to samo co ze srajPhonem, telefon który nic sobą nie oferuje kosztuje chore pieniądze.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do aplikacji, to ja nie wiem, o co szum. Na początku sam przyznaję, że szukałem sposobu, żeby ja tłumaczyć, ale teraz po czasie nie mam w ogóle takiej potrzeby. Jak przetłumaczą, to będzie fajnie, ale nie czekam na to z jakimś utęsknieniem. Wiem, co gdzie jest, chociaż i tak nic tam nie przestawiam, jak się zatnie na firanie albo kablach to pokazuje obrazki, jak się zabrudzą czujniki, to też jest obrazek. Przy normalnym, codziennym użytkowaniu aplikacja nie jest mi do niczego potrzebna.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opaska oryginalna na 100%, 10czerwca kupiona z pierwszej tury polskiej dystrybucji. Co prawda ma ciężkie warunki bo Casio na rękę za ~100zł wytrzymuje rok. I Mercedesy się psują.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, monic167 napisał:

zamowilam wlasnie sprzęt. 

jutro powinien  być 

mam nadzieje że sie nie zawiodę:)

Gdzie kupowałaś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mi ktoś napisać ile dokładnie ma wysokości ten odkurzacz licząc od podłogi po czubek tego czujnika laserowego zamontowanego na samej górze urządzenia?

Edited by Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kochani, jak to jest z Iphoonem- on ma roota czy nie?? dokopalam sie juz do info jak zangielszczyc aplikacje. ale nie wiem co z tym rootem. ktos  z Was ma IPhone ? HELP! 

2 godziny temu, Peter napisał:

Gdzie kupowałaś?

zdecydowalam sie w koncu na AZe choc poczatkowo chcialam zaoszczedzic. Po dluuugim namysle stwierdzilam ze lepiej zaplacic ta stowe wiecej (gdyby naliczyli VAT, gdyby nie to kosztowalby o 400mniej) a miec gwarancje na dwa lata w serwisie PL.czytalam ich regulamin, nic mi nie podpadło wiec mam nadzieje ze bedzie ok

Edited by monic167
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.01.2017 o 19:31, Mike29 napisał:

Przed chwila sprawdzałem :( i dalej strajk.

 

robot.PNG

 

Zagadka rozwiązana: ustawiłem czas Chiński i ruszył więc wygląda, że na Iphone trzeba przeliczyć czas.

 

Mike ,udało Ci się zangielszczyc aplikacje? widze ze tez uzywasz Iphone?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@monic167

Tak wygląda MIUI, to nie iphone. Na iphone nie ma roota, bo to nie android. jailbreak sie chyba robi żeby instalować nieoficjalne/przerobione aplikacje, ale czy ktoś tą przerobił to trudno powiedzieć. to forum jest raczej androidowe, bo miui to android.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, wtbn napisał:

@monic167

Tak wygląda MIUI, to nie iphone. Na iphone nie ma roota, bo to nie android. jailbreak sie chyba robi żeby instalować nieoficjalne/przerobione aplikacje, ale czy ktoś tą przerobił to trudno powiedzieć. to forum jest raczej androidowe, bo miui to android.

dzieki za wytlumaczenie. jailbreakasie nie podejmuje.odpale chyba stary telefon na androidzie zeby moc nawigowac odkurzacz...

Edited by monic167

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może mi ktoś napisać ile dokładnie ma wysokości ten odkurzacz licząc od podłogi po czubek tego czujnika laserowego zamontowanego na samej górze urządzenia?

zerknij na moje posty wczesniej, padlo identyczne pytanie kilka stron wczesniej.

Tapniete z SGS6 Edge+

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.02.2017 o 23:54, sondejmarek napisał:

No tak jak przypuszczałem, liczy się klasa i prestiż a nie efekt sprzątania. Ilife - buahaha. Powermed też sprzedawali za 2000zl.

Zobaczymy co będzie za 5 lat z Xiaomi robotami, w jakim stanie będą. Roomby po 10 lat jeżdżą 5 razy w tygodniu. Mam opaske MiBand2 od czerwca ub.r., w tym roku nie odważę się wejść z nią do Bałtyku. Pasek się rozkleja i pastylka dostała mikro pęknięcia. Power Bank xiaomi 10Ah po 30 cyklach ładowania ledwo nsładuje tablet 6Ah.

Co do Powerbanku Xiaomi 10000mAh, to się nie dziw, trzeba bylo kupić Xiaomi 10400mAh, on nie traci tak szybko na pojemności. Moja opaska miband 2 tylko załapała ryski na szkle.  A odkurzacz całkiem zacny,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milenium17 ale zes sie rozpisal o matko xD bede musial na spokojnie poczytac moze cos ciekawego spostrzegles czego nie wiem.

Swoja droga zastanawia mnie czemu odkurzacz u mnie raz jezdzi tak a raz inaczej.
Fotki ponizej. I nie jest to kwestia ustawienia bo czasem nic sie nie zmienia a za jakis czas patrze a on jezdzi " nie tak jak powinien" :P
Stacja bazowa sie nie rusza nic sie ne przestawia, zdjecia pogladowe o co mi chodzi.
Screenshot_2017-01-10-08-10-54.png.d2e748a726bcf2cfe409bb1d01ca57ac.png  Screenshot_2017-02-15-18-32-49.png

Edited by kamil004

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Peter napisał:

Może mi ktoś napisać ile dokładnie ma wysokości ten odkurzacz licząc od podłogi po czubek tego czujnika laserowego zamontowanego na samej górze urządzenia?

5 godzin temu, kamil004 napisał:


zerknij na moje posty wczesniej, padlo identyczne pytanie kilka stron wczesniej.

Tapniete z SGS6 Edge+
 

U Ciebie wyszło 8cm +1,5 na laser, a w powyższej recenzji milenium17, cyt.:

Wymiary odkurzacza:
Szerokość 32 cm
Głębokość 12 cm
Wysokość 13 cm

 

Więc jak to w końcu jest z tą wysokością odkurzacza od podłogi po czubek kopułki z laserem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Peter napisał:

U Ciebie wyszło 8cm +1,5 na laser, a w powyższej recenzji milenium17, cyt.:

Wymiary odkurzacza:
Szerokość 32 cm
Głębokość 12 cm
Wysokość 13 cm

 

Więc jak to w końcu jest z tą wysokością odkurzacza od podłogi po czubek kopułki z laserem?

 

Sorki żle się coś skopiowało:

Powinno być wysokość z laserem 9,5 cm

Szerokość 34,5

Edited by milenium17
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pełna profeska, dzięki Kamil za dokumentację zdjęciową, pytałem bo muszę popodnosić pewne meble żeby robot mógł się pod nie wjechać i do projektu muszę znać dokładne wymiary.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, kamil004 napisał:

@milenium17 ale zes sie rozpisal o matko xD bede musial na spokojnie poczytac moze cos ciekawego spostrzegles czego nie wiem.

Swoja droga zastanawia mnie czemu odkurzacz u mnie raz jezdzi tak a raz inaczej.
Fotki ponizej. I nie jest to kwestia ustawienia bo czasem nic sie nie zmienia a za jakis czas patrze a on jezdzi " nie tak jak powinien" :P
Stacja bazowa sie nie rusza nic sie ne przestawia, zdjecia pogladowe o co mi chodzi.
Screenshot_2017-01-10-08-10-54.png.d2e748a726bcf2cfe409bb1d01ca57ac.png  Screenshot_2017-02-15-18-32-49.png

Przedziwna sprawa, ja właśnie myślałem, że on jeżdzi w kierunku zależnym od ustawienia jego bazy :) Ciekawe czemu u Ciebie zmienia kierunek...

A takie pytanie - rozumiem ze u Was też odkurza fragmentami, tzn. robi sobie takie obszary mieszkania które odkurza, potem jedzie trochę dalej od bazy i znowu robi sobie kolejny zarys obszaru i tak do końca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Peter
to jeszcze dorzuce fotke pufa
ad9e0a6d043df546a4d1e53dd20a1957.jpg

Tapniete z SGS6 Edge+
 

@elurin

Tak robi sobie obszary co widac na moich fotkach nawet pozwole sobie zaznaczyc dla zobrazowania ;)
Mniej wiecej tak jezdzi z regoly :P jak mu palma nie odwali zeby jezdzic w poprzek :P

Screenshot_2017-01-10-08-10-54.png.d2e748a726bcf2cfe409bb1d01ca57ac.png

Edited by kamil004

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na iPhone bez jailbreaka nie ma możliwości przetłumaczenia, wystarczy drugi telefon i tłumaczenie w locie przez Google Translate. Tak naprawdę większość potrzebnych elementów interfejsu jest oznaczonych ikonami więc nie ma problemu a resztę po dwóch dniach ogarnąć można "na oślep".

jedyne co mi przeszkadza to powiadomienia, które też są po chińsku, ale mniej więcej już też wiem co ode mnie chce ;) 

Wymiary pełne tzn. z kopułką na stronie producenta http://xiaomi-mi.com/smart-home/xiaomi-mi-robot-vacuum-cleaner-white/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmiana kierunku może wynikać z drobnej zmiany układu, np przesunięcie krzesła o centymetr, z błędnego odczytu czujnika itp. u mnie czasem kuchnie ogarnia jako drugą a czasem jako ostatnią. Ciekawsze było jak złe zamalował sobie położenie stacji w której stał, wyjechał, wrócił żeby ogarnąć sekcje i wirtualnie się zaklinował obok tej źle zamalowanej stacji - śmiesznie się kręcił i odbijał wokół pustego miejsca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now