Skocz do zawartości

Xiaomi Vacuum Cleaner / MiJia / Robot Sprzątający


lisek84

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 19.03.2019 o 09:43, RafalosPL napisał:

Nadal mam problem z aktualizacją robota. Niby wszystko sie aktualizuje, zakonczy aktualizację a w aplikacji nadal widnieje stara wersja i informacja o nowej wersji oprogramowania do instalacji. Robot V1, miał ktoś podobny problem? Reset do ustawien fabrycznych, reinstall aplikacji... nic nie daje

 

Edit: przy próbie aktualizacji bez robota w "bazie" wywala komunikat żeby naładować do przynajmniej 20% (chyba). Tylko że on jest w pełni naładowany

Więc... kilkanaście prób aktualizacji, resetowania, instalowania aplikacji na nowo, formatowania odkurzacza do ustawień fabrycznych aktualizacja się powiodła. Uff :D Na innym forum kilka osób miało ten sam problem. Zobaczę jak mu teraz pójdzie sprzątanie, mam nadzieję że nie postanowi sobie znowu "odpuścić" kuchni (aaa nie chce mi się, nie wjeżdżam) i omijać przeszkód które nie istnieją. W innym wypadku serwis, będę informował jak coś będzie się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@raven66

ad vocem

w chargeback'u nie żadnego ubezpieczyciela, jeżeli nie masz o czymś pojęcia to lepiej przemilczeć niż pisać, bo później ktoś powtórzy takie bzdury.

Ludzik zgłasza wystawcy karty (czyli bank a nie MC/V czy jakiś wyimaginowany ubezpieczyciel) wniosek, ten (wiedząc który to system kartowy) po uzyskaniu kompletu wymaganych przez acquirer'a weryfikuje, a następnie tłumaczy i przekazuje reklamację. Jeżeli zostanie uznana za zasadną można odzyskać część lub całość kwoty transakcji.

Oczywiście emitent (czyli wystawca karty) może określić procedurę składania reklamacji (wniosku o chargeback) oraz okres, w trakcie którego obsłuży (jako pośrednik) złożony wniosek, i tyle. Jak ze wszystkim mogą się zdarzyć opóźnienia (wystarczy, że któryś z uczestników owego procesu przeciągnie termin), ale każdy emitent ma chargeback "w ofercie" - a że często na stronie banku nie ma wzmianki? podyktowane jest tym, że nikt wystawcy nie zwraca kasy za obsługę zgłoszenia (weryfikacja zasadności, przetłumaczenie dokumentów, ustalenia z acquirer'em - często poganianie go itp) - więc każdy chce przyoszczędzić.

To powinno plus/minus wyjaśnić, że najlepszą kartę wydaje.... marketing szeptany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie korzystam z chargebacku na aliexpress, sam proces rozpoczęcia zgłoszenia trwa ok. 20 dni. Jak się rozpocznie, to aliexpress przesyła informację, że dostali zgłoszenie. Z kolei wystawca karty ma 48 dni na wyjaśnienia od sprzedawcy.

Jak ktoś jest zainteresowany to mogę dać znać jak się potoczy. Przy czym, na podstawie mojej sytuacji mogę powiedzieć, że jakakolwiek chińska gwarancja jest nic nie warta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, jaq71 napisał:

@raven66

ad vocem

w chargeback'u nie żadnego ubezpieczyciela, jeżeli nie masz o czymś pojęcia to lepiej przemilczeć niż pisać, bo później ktoś powtórzy takie bzdury. 

To nie ja w pierwotnym poście pisałem o ubezpieczycielu. Gość który się potem czepiał to napisał. Więc warto też czytać ze zrozumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@raven66

Odnosiłem się do Twojej wypowiedzi, może zacytuję Twoje pełne zdanie, bez żadnych zmian -  "Co do meritum, owszem, ubezpieczycielem jest VISA/Mastercard, tylko że po drodze jest jeszcze bank. I niektóre banki (czy też ich pracownicy) robią wszystko, aby maksymalnie zniechęcić do takiej formy reklamacji."

I żebyś zaklinał rzeczywistość na wszelakie sposoby, to i tak to są Twoje słowa. Reasumując - warto wiedzieć (i rozumieć) o czym się pisze/odpowiada.

 

@grzech1991

jak zakończysz ów proces, to opisz krótko temat, część z nas tam kupuje swoje odkurzacze i pewnie będzie przydatne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ciekawy błąd. Po wczorajszej aktualizacji aplikacji Mi Home do Xiaomi Home, można już wybrać w ustawieniach region "Polska" . Niestety po zmianie na "Polska" nie mogę podłączyć odkurzacza w wersji europejskiej, gdyż twierdzi że wybrany region to Singapur. Po wybraniu Regionu "Niemcy" takowy problem nie występuje.

 

Też tak macie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

czy odkurzacz Xiaomi MiJia Mi Robot Vacuum Cleaner da się używać kompletnie bez aplikacji i będzie dobrze sprzątał całe mieszkanie?  Powód to brak wifi w domu.

 

Druga kwestia Xiaomi MiJia Mi Robot Vacuum Cleaner vs xiaomi 2 roznica sie tylko tym, ze ten drugi ma też mopowanie, reszta to samo?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Tomi3355 napisał:

Witajcie,

czy odkurzacz Xiaomi MiJia Mi Robot Vacuum Cleaner da się używać kompletnie bez aplikacji i będzie dobrze sprzątał całe mieszkanie?  Powód to brak wifi w domu.

 

Druga kwestia Xiaomi MiJia Mi Robot Vacuum Cleaner vs xiaomi 2 roznica sie tylko tym, ze ten drugi ma też mopowanie, reszta to samo?

 

Pozdrawiam

Witam,

Tak,

ale oprócz tego co napisał jaq71, to nie będziesz mógł zmienić siły ssania - domyślnie jest tryb "Balanced", który jest kompromisem pomiędzy siłą ssania, a hałasem.

Poza tym są jeszcze tryby "Quiet", "Max" oraz "Turbo".

W przypadku Roborock S50 nie skorzystasz też z trybu "Mop" - mop to tylko zbiornik z wodą, więc niby ruszy nawet przy zwykłym odkurzaniu, ale zauważyłem, że w trybie "Mop" odkurzacz zmniejsza siłę ssania do minimum oraz gęściej jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, atlantis2 napisał:

W przypadku Roborock S50 nie skorzystasz też z trybu "Mop" - mop to tylko zbiornik z wodą, więc niby ruszy nawet przy zwykłym odkurzaniu, ale zauważyłem, że w trybie "Mop" odkurzacz zmniejsza siłę ssania do minimum oraz gęściej jeździ.

W najnowszym modelu funkcję zaprogramowano tak że siła ssania się nie zmienia po to żeby możba było odkurzacz puścić raz na sprzątanie + mopowanie zamiast puszczania dwa razy więc czy to źle że siła się nie zmniejsza nie wiem ;-)

Edytowane przez qubap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mi wpadł soft 3.5.0_003476. Do jedynki.

Bez większych różnic. Trochę uspokoił wytyczanie tras. Bo na ostatnich softach dzielił mi salon na dwie strefy. Jakby 5m szeroką i w osobnej pozostały metr. Teraz fajnie jedzie po całości. Nowych funkcji nie widzę.

Przerzuciłem cały sprzęt (odkurzacz CN, oczyszczacz EU, oczyszczacz CN) na region Polska. Znalazł sprzęty. Funkcje te same. Różnica taka że plugin do odkurzacza jest EN (a na Chinach był PL :-) ), zaś do oczyszczaczy na odwrót - teraz mam PL.

Edytowane przez ruszok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Czy ktoś z Was zna dobrze Home Assistant'a?

Problem jest taki, że używam odkurzacz na dwóch kondygnacjach.

Udało mi się zrobić sterowanie odkurzaczem przez głośnik Google'a - wydzieliłem sobie skrypty dla 1p do sprzątania strefowego (kuchnia, wiatrołap, dywan, etc.)

Wszystko działa - jeśli jednak puszcze go na 2p - stracę mapę.

Chciałbym zrobić taki skrypt, który włączy sprzątanie dla całego piętra (żeby odbudować z grubsza mapę - układ domu na to pozwala) i po ok 1-2 minutach przerwać i wrócić do bazy.

Nie wiem jednak jak ustawić sekwencje 2 akcji (sprzatanie, pauza i powrót do bazy) - tak aby 1wsza akcja została przerwana po jakimś czasie.

Ktoś,  coś?:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie trochę z innej beczki, mam nadzieję że ktoś miał styczność z takimi rzeczami. Dysponuje dość dużą kolekcją trofeów łowieckich, dywaniki z wilków, kojota, szakala. Jak odkurzacz sobie poradzi z nimi(zależy mi aby po nich nie jeździł...)? 

Z góry dziękuje za odpowiedź,

Piotr.

20190402_010015.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...