Jump to content

Czy działa u nas Volte i WiFi Calling?


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoltan raczej miałeś jakiegoś pecha. Przejrzałem kiedyś cały temat i chyba nikt się nie skarżył na znikające volte w Play . Ja mam aktywowane od września, jeździłem do 200km od miejsca zamieszkania i

U mnie przy przejściu z Play do Orange Flex, volte zaczęło działać i działa już ponad miesiąc.  

Po jakości to nie stwierdzisz. Sprawdź w ten sposób, że włącz internet i wykonaj rozmowę jeśli podczas rozmowy będziesz miał ikonę LTE przy zasięgu to znaczy, że rozmowa działa w Volte jeśli LTE znikn

Posted Images

Otrzymałem oficjalną odpowiedź od Play na zgłoszenie nie działającego VoLTE, przy działającym VoWiFi:

"Część z problemów z usługą VoLTE wynika z błędów w oprogramowaniu telefonu. Wyłączenie i włączenie ponowne tej usługi wtedy pomaga. Również przelogowanie się Pana telefonu między sieciami naszą i partnera roamingowego spowoduje zmianę ustawień na Pana numerze i ponowne poprawne włączenie tej usługi.
 Nie mamy wpływu na oprogramowanie zawarte na urządzeniu i jego aktualizacje.

Decyzja
Usługi świadczymy prawidłowo. Niestety, Pana reklamację uznałem za niezasadną"

Ciekawa jest uznanie reklamacji za niezasadną, szczególnie w kontekście tego fragmentu odpowiedzi " Również przelogowanie się Pana telefonu między sieciami naszą i partnera roamingowego spowoduje zmianę ustawień na Pana numerze i ponowne poprawne włączenie tej usługi" co świadczy o błędzie po ich stronie, a nie oprogramowania telefonu.

Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, radier napisał:

Xiaomi nie ma na ich liście i nic im nie zrobisz.

Nie chcę niczego im robić. Nie padło żadne słowo na temat niekompatybilności telefonu, wiedzieli jaki to model. VoLTE działa zresztą sami w odpowiedzi podali rozwiązanie, którym już wcześniej rozwiązałem problem.

Edited by FromWP
Link to post
Share on other sites

Nie ma reguły z tym rozwiązaniem problemu. 3 telefony. RN 8T, Mi 8 i Poco F1. Na wszystkich urządzeniach działało VoLTE, ale nigdy Wifi-calling. 11 marca po równo zgasło Volte na każdym z nich. 13 marca wróciło bez żadnej ingerencji na RN 8T. Na Mi 8 i Poco nie pomagało dzwonienie na infolinie, resetowanie usługi, zmiana operatora. Po przełożeniu karty SIM do Samsunga Galaxy 10e z brandem Orange działał w nim Wifi-calling, ale nie VoLTE (zapewne wina brandu). Rozwiązało to problem w Poco i po przełożeniu karty VoLTE wróciło. Na Mi8 ta sama operacja nie przyniosła efektu. Konieczne było kolejny raz pogadać z infolinią.

Sieć leży i kwiczy od obciążenia i to jest główna przyczyna.

Link to post
Share on other sites
49 minut temu, radier napisał:

Konieczne było kolejny raz pogadać z infolinią.

W twoim przypadku może tak. U mnie rozmowa ani przełożenie karty nie pomagała. Na nowszych Mi od mi9 wzwyż w Play od kilku miesięcy działa VoWiFi i VoLTE. A ostatnie problemy z brakiem VoLTE przy działającym VoWiFi to problem na różnych telefonach różnych marek i można go rozwiązać  wymuszając roaming np w TMobile. Co cytuję "spowoduje zmianę ustawień na Pana numerze i ponowne poprawne włączenie tej usługi" czyli błąd po stronie Play do którego się nie przyznają. W trzech różnych telefonach (w sumie numerach) udało mi się w ten sposób przywrócić VoLTE w Play (Mi9lite, Mi9se i S9).

Link to post
Share on other sites

Marcin19883 - mam ten sam problem również na telefonie Redmi Note 7 tylko, że w sieci T-mobile.
Liczę, że podzielisz się rozwiązaniem problemu.

*#*#4636#*#* - po wpisaniu tego kodu mam poniżej zablokowane opcje (patrz załącznik)
voLTE   *#*#86583#*#* - aktywne
voWIFI  *#*#869434#*#* - aktywne

W ustawieniach karty sim brak włączników do, którejkolwiek z usługi.

Próbowałem również aktywować te kody i resetować telefon, aczkolwiek bez efektów.
 

1.jpg

Edited by Maciej_94
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, marcin19883 napisał:

Jeśli masz Playa to zleć na czacie uruchomienie wifi calling.

On ma Tmobile i usługa podobno aktywna i działająca na innym telefonie. Twierdzi że wpisanie kodów nic nie zmienia i w ustawieniach nie pojawiają się opcje VoLTE i VoWiFi.

Link to post
Share on other sites

ja mam tez RN 7 i ustawienia te zawsze były Ustawienia - Karty SIMi Sieci komórkowe - Karty Sim - u mnie t-mobile -Uzyj VoLTE  Usługa wczoraj aktywowana przez operatora Działa  Mam abonament

Edited by rsat
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, FromWP napisał:

On ma Tmobile i usługa podobno aktywna i działająca na innym telefonie. Twierdzi że wpisanie kodów nic nie zmienia i w ustawieniach nie pojawiają się opcje VoLTE i VoWiFi.

T-mobile to tylko w abonamencie działa. Na karcie nie ma dostepu nikt.

Link to post
Share on other sites
Dnia 2.04.2020 o 17:35, Maciej_94 napisał:

W ustawieniach karty sim brak włączników do, którejkolwiek z usługi.
Próbowałem również aktywować te kody i resetować telefon, aczkolwiek bez efektów.

Po wpisaniu kodu ma wyskoczyć disabled. Wtedy pojawią się opcje w ustawienia->karty sim i sieci komórkowe->twoja karta sim.

Jak ich nie ma to możliwe, że Note 7 nie jest wspierany/nie obsługuje tych usług.

Edited by mrosi
Nie przewalamy bezmyślnie obrazków z cytowanej zawartości...
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, cincin27 napisał:

Po wpisaniu kodu ma wyskoczyć disabled. Wtedy pojawią się opcje w ustawienia->karty sim i sieci komórkowe->twoja karta sim.

Jak ich nie ma to możliwe, że Note 7 nie jest wspierany/nie obsługuje tych usług.

Cincin27, zrobiłem według Twoich instrukcji, wskoczyły te opcje w ścieżce, którą podałeś, włączyłem obie i zresetowałem telefon.

Obecnie stan jest taki jak widać w załączniku, co muszę robić dalej.
Kontaktowałem się z BOK i dowiedziałem się, że ten model nie ma jeszcze wsparcia i mam sprawdzać listę telefonów, które je otrzymają...

P.S. telefon jest na abonament.

2.jpg

Edited by Maciej_94
Link to post
Share on other sites

@Maciej_94

Nie mam pojęcia. Ja mam Mi 9 Lite w Play i u mnie wystarczyło: wpisać kody, przełożyć kartę do telefonu obsługującego VoWiFi, wysłać SMS o treści START na numer 282, przełożyć kartę do głównego telefonu.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Maciej_94 napisał:

Kontaktowałem się z BOK i dowiedziałem się, że ten model ma jeszcze wsparcia

VoLTE powinno działać co widać na zrzucie. Próbowałeś dzwonić i w trakcie połączenia wyrzuca z LTE na 3G? Albo błąd wyświetlania ikony volte, albo nie wspierany do końca. W Play nie udało mi się na RN7 uruchomić tych usług.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, FromWP napisał:

VoLTE powinno działać co widać na zrzucie. Próbowałeś dzwonić i w trakcie połączenia wyrzuca z LTE na 3G? Albo błąd wyświetlania ikony volte, albo nie wspierany do końca. W Play nie udało mi się na RN7 uruchomić tych usług.

Tak, podczas rozmów wyskakuje ikona LTE+, nie ma ikony voLTE.
Nie mam do jakiego telefonu przełożyć, żeby to aktywować przez sms.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej_94 napisał:

Tak, podczas rozmów wyskakuje ikona LTE+, nie ma ikony voLTE.

Przez SMS to w Play się aktywuje. W Tmobile bok powinien włączyć. Ty masz to prawdopodobnie uruchomione, tylko ikony brak jak w trakcie rozmowy wyskakuje LTE+.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, FromWP napisał:

Przez SMS to w Play się aktywuje. W Tmobile bok powinien włączyć. Ty masz to prawdopodobnie uruchomione, tylko ikony brak jak w trakcie rozmowy wyskakuje LTE+.

"..W przypadku gdy aktywacja VoLTE nie nastąpi automatycznie, istnieje możliwość jej aktywacji:
a) poprzez wysłanie bezpłatnej wiadomości SMS na numer 80534 o treści „TAK”;
b) poprzez Biuro Obsługi Abonenta (BOA), dzwoniąc pod numer 602 900 (opłata zgodna z posiadanym planem taryfowym).
7. Aktywacja VoLTE jest bezpłatna i może trwać do 72 godzin od chwili spełnienia przez Abonenta warunków do aktywacji lub zgłoszenia chęci jej aktywacji przez Abonenta. Aktywacja VoLTE zostanie potwierdzona odrębną wiadomością SMS przez Operatora.."


Wysłałem sms o treści tak, dostałem odpowiedź, że usługa jest już aktywna na moim koncie.
Jutro spróbuję opcji b).

Swoją drogą, czy ta ikona voLTE powinna wyświetlać się tylko w trakcie połączeń?



 

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Maciej_94 napisał:

Swoją drogą, czy ta ikona voLTE powinna wyświetlać się tylko w trakcie połączeń?

Normalnie cały czas jest widoczna. Moim zdaniem masz to uruchomione i działa tylko problem z ikoną. A VoWiFi też uruchamiałeś? Jak tak to połącz się z wifi, wyłącz volte w ustawieniach, włącz vowifi i zobacz co pokazuje w stanie ims w ustawieniach.

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Maciej_94 napisał:

Swoją drogą, czy ta ikona voLTE powinna wyświetlać się tylko w trakcie połączeń?

U mnie się wyświetla ikona VoLTE, tak samo teraz pokazuje VoWiFi.

Najprościej to zadzwoń do kogoś. Jeśli przerzuci Cię z LTE do H+ to znaczy, że nie działa poprawnie. Albo druga opcja tak jak pisze @FromWP. Włącz WiFi Calling, wybierz preferowanie WiFi i spróbuj zadzwonić - powinna być informacja, że rozmowa jest wykonywana przez WiFi.

Edited by cincin27
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, cincin27 napisał:

Jeśli przerzuci Cię z LTE do H+ to znaczy, że nie działa poprawnie.

Juz pisał że jak dzwoni to ma LTE+, czyli prawdopodobnie działa tylko ikony brak.

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, FromWP napisał:

 Jak tak to połącz się z wifi, wyłącz volte w ustawieniach, włącz vowifi i zobacz co pokazuje w stanie ims w ustawieniach.

zrzut ekranu gdzie nie jest aktywne voWIFI - tryb samolotowy wyłączony,  voLTE wyłączone,
zrzut ekranu gdzie jest aktywny voWIFI - tryb samolotowy włączony, voLTE wyłączone, ikony dodatkowe pokazały się po próbie wykonania połączenia, był sygnał, dodzwoniłem się...
 

3.jpg 4.jpg

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Maciej_94 napisał:

 

Na screenie widać Stan IMS. Masz, że zarejestrowano(Volte) i Voice over Wifi(Wifi calling). Usługi działają.

Edited by mrosi
Nie przewalamy bezmyślnie obrazków z cytowanej zawartości...
Link to post
Share on other sites

w takim razie jaką mam ustawić wartość w Ustawienia > Karty sim i sieci komórkowe > Karty SIM > Właściwości sieci > Preferuj sieci komórkowe czy preferuj wifi?

Pytam ponieważ, częściej korzystam z transmisji danych niżeli wifi i wolałbym uzyskać lepszą jakość połączeń właśnie za pośrednictwem voLTE...

Mimo wszystko dzięki za pomoc i poświęcony czas ;) 

Edited by Maciej_94
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Maciej_94 napisał:

Preferuj sieci komórkowe czy preferuj wifi?

Możesz zupełnie wyłączyć vowifi w ustawieniach jak ci na tym nie zależy. Albo zostawić włączone i  preferuj sici komórkowe. Jak wyłączysz wifi to i tak to ustawienienie nie ma znaczenia. A co do braku ikony volte, to spróbuj rozwinąć palcem ekran powiadomień i może się pokaże.

Edited by FromWP
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Maciej_94 napisał:

w takim razie jaką mam ustawić wartość w Ustawienia > Karty sim i sieci komórkowe > Karty SIM > Właściwości sieci > Preferuj sieci komórkowe czy preferuj wifi?

Jak korzystasz częściej z danych mobilnych to już dowolna kwestia, bo to ustawienie odnosi się tylko i wyłącznie do VoWiFi. Ja mam ustawione preferuj wifi, bo u mnie jest kiepski zasięg sieci i korzystam wtedy z WiFi Calling.

Edited by cincin27
Link to post
Share on other sites
  • zoltan78 changed the title to Czy działa u nas Volte i WiFi Calling?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...