Skocz do zawartości

Smart Home od Xiaomi


Ren

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdę mówiąc każda zwłoka to możliwość wyłączenia bazy z gniazdka i po alarmie. Zaletą jest możliwość sterowania z komórki, jest to swojego rodzaju centralka systemów alarmowych do której normalnie musisz dojść i wyłączyć, po to jest zwłoka, w tym systemie centralke masz w kieszeni.

Możesz też wyposażyć rodzinę w przyciski, jeśli sterowanie z komórki jest zbyt skomplikowane.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście rozumiem i jest to niewątpliwie największa zaleta, jednak nadal uważam że to podstawowa funkcja systemów alarmowych a mając funkcje zwłoki nie trzeba z niej korzystać.

ps. jeżeli intruz wie że ma iść do gniazdka i wyłączyć bazę to i tak jest "po alarmie":-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciejwr, ja mam trochę sprzętu podłączonego do Gatewaya, m.in. białe żarówki Yeelight, ale nigdy nie miałem takiego problemu. Natomiast od pewnego czasu stan offline zaczął pojawiać się przy lampie sufitowej Yeelight Ceiling. Prawie codziennie, po nocy, lampa przechodziła w stan offline. Próbowałem różnych zabiegów: reset routera, zwiększenie mocy sygnału wifi, ustawienie strefy czasowej w pluginie lampy, ale nie pomogło. W końcu usunąłem lampę z Mi Home i dodałem ponownie. Od tego czasu działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.07.2018 o 08:21, wolf napisał:

@Maciejwr, ja mam trochę sprzętu podłączonego do Gatewaya, m.in. białe żarówki Yeelight, ale nigdy nie miałem takiego problemu. Natomiast od pewnego czasu stan offline zaczął pojawiać się przy lampie sufitowej Yeelight Ceiling. Prawie codziennie, po nocy, lampa przechodziła w stan offline. Próbowałem różnych zabiegów: reset routera, zwiększenie mocy sygnału wifi, ustawienie strefy czasowej w pluginie lampy, ale nie pomogło. W końcu usunąłem lampę z Mi Home i dodałem ponownie. Od tego czasu działa.

Dzieki za opinie. Sam juz nie wiem. problem mam już od dłuższego czasu (ponad pół roku). Korzystam z routera xaomi. Może mam za dużo podpięte ? Ale czy żarówki potrzebują gateway ? chyba nie bo łączą się po wifi... Dokupiłem ostatnio Mi Wifi repeater i połączyłem kilka żarówek przez niego, aby odciążyć głowny router, ale problem nie ustąpił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.07.2018 o 23:43, Maciejwr napisał:

Czy często żarówki Xiaomi białe i kolorowe są u Was w trybie offline ? U mnie praktycznie co tydzień jakaś pada (mam z 10). Zostaje tylko odkręcenie lub wyłąceznie i włączenie prądu :( same nie wracają w online....

Zobacz na routerze ile adresów ci przydziela pula DHCP. Ja się przejechałem na tym, że miałem ustawione tylko 10, a jak człowiek nakupił tego chińskiego złomu to pula szybko się wyczerpała i dla żarówek już nie było miejsca. Zwiększyłem do 60 i problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.07.2018 o 07:31, chanzo napisał:

Zobacz na routerze ile adresów ci przydziela pula DHCP. Ja się przejechałem na tym, że miałem ustawione tylko 10, a jak człowiek nakupił tego chińskiego złomu to pula szybko się wyczerpała i dla żarówek już nie było miejsca. Zwiększyłem do 60 i problemu nie ma.

Dzięki, sprawdzałem mam maxymalnie ustawione. :/

Dnia 2.08.2018 o 21:22, koles142 napisał:

Czy ten sensor do kwiatków (mierzy światło, wilgotność itp) umożliwia tworzenie scen? Chodzi mi o sceny typu: jeśli wilgotność większa/mniejsza to wyślij powiadomienie lub włącz żarówkę? Ktoś to sprawdzał?

Tak możesz robić takie sceny. Wprawdzie plugin w mi home jest po chinsku, to z pomoca translatora nie ma problemu, żeby stworzyć takie sceny,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki:) jeszcze jedno pytanie. Czy sensor zalania może być caly czas pod wodą? Będzie działał? Jakbym go wrzucił np. Do beczki z woda i ustawił scena gdy brak wody wyślij alarm to będzie działać czy czujnik nie może pracować pod woda? Jeśli nie to jakiś sposób na „rozszerzenie” tych dwóch wypustek, które wykrywają wodę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, koles142 napisał:

Super dzięki:) jeszcze jedno pytanie. Czy sensor zalania może być caly czas pod wodą? Będzie działał? Jakbym go wrzucił np. Do beczki z woda i ustawił scena gdy brak wody wyślij alarm to będzie działać czy czujnik nie może pracować pod woda? Jeśli nie to jakiś sposób na „rozszerzenie” tych dwóch wypustek, które wykrywają wodę?

Raczej na odwrót tylko można. Czyli zrób coś jak zaleje. Co prawda widzę w scenach dwie możliwości wyzwolenia, ale translator google pokazuje, że raczej w obu przypadkach chodzi o zalanie. 

Screenshot_2018-08-05-12-38-22-272_com.google.android.apps.translate.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.08.2018 o 19:48, homman napisał:

Ma ktos kamerkę  Xiaomi Hualai Xiaofang 1080P

Interesuje mnie czy w zestawie jest mocowanie do sufitu

 

Posiadam taką kamerkę, kupiłem na Aliexpress z jakimś kuponem za 165 PLN (i jeszcze minus cashback), doszła w 5 dni :D. Jesli chodzi o mocowanie to jest jedynie taka dziura z gwintem - standardowa chyba taka co jest dla innych aparatów czy mocowań dla sportowych kamer. Dają długi kabel microusb-usb z jakieś 2m i adapter ja miałem chińską końcówkę.

Co do samej kamery, jakoś obrazu nie powala... powiedziałbym, że miernie, myślałem  że więcej sobie takich zamontuje ale to chyba będzie ostatnia. Słabo idzie przesył obrazu, duże opóżnienia są, szczególnie na tablecie, na nowym smartphone trochę lepiej to działa, dlatego nie wiem czego to wina że nie działa i nie wygląda za dobrze, sieć mam 1Gb... może to wynika z tego, że na serwerze china kamerka jest.

Ma ktoś jeszcze tą kamerkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem ostatnio lampkę https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_1686703.html?wid=1101231

Pojawia się dla niej aktualizacja, ale nie idzie jej pobrać. Dochodzi do 30-36% i koniec, nie idzie dalej.

Miał ktoś podobne objawy z aktualizacją jakiegoś sprzętu?

Nie wie czy czekać czy składać reklamacje w GB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem ostatnio lampkę https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_1686703.html?wid=1101231
Pojawia się dla niej aktualizacja, ale nie idzie jej pobrać. Dochodzi do 30-36% i koniec, nie idzie dalej.
Miał ktoś podobne objawy z aktualizacją jakiegoś sprzętu?
Nie wie czy czekać czy składać reklamacje w GB.
Napisz tutaj: https://forum.yeelight.com
Tam są ludzie z Yeelight i na pewno pomogą rozwiązać problem

MI 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa pytania o xiaomi plant monitor.

1. Czy można używać na zewnątrz? Wodoodporne?

2. Czy aby działały sceny automatyczne np. Jeśli za mała wilgotność to włącz żarówkę potrzebuje jakiejś bramki bluetooth? Plant monitor działa na bluetooth a nie na zigbee stad pytanie czy po dodaniu go do mi Home automatyczne sceny ruszą bez bramki bluetooth (np. Lampki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koles142 napisał:

Jeszcze dwa pytania o xiaomi plant monitor.

1. Czy można używać na zewnątrz? Wodoodporne?

2. Czy aby działały sceny automatyczne np. Jeśli za mała wilgotność to włącz żarówkę potrzebuje jakiejś bramki bluetooth? Plant monitor działa na bluetooth a nie na zigbee stad pytanie czy po dodaniu go do mi Home automatyczne sceny ruszą bez bramki bluetooth (np. Lampki)?

musi być brama BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Kupilem w koncu telefon Xiaomi (MiMix2), w teorii powinno byc lepiej, bo ten sam producent co Smart Home. W praktyce jest gorzej. Nie dzialaja powiadomienia. Na innym urzadzeniu z Androidem dzialaja. Mam wszystko poustawiane tak jak trzeba. Apka MiHome ma uprawnienia w autostart, w powiadomieniach, jest nawet ustawione, zeby nie znikala po czyszczeniu ramu. Takze w ustawieniach baterii jest zaznaczone, ze ma nie wygaszac MiHome. W MiHome wszedzie notifications enable. No i nie dziala... Zauwazylem, ze MIUI w ogole nie dogaduje sie z chinskimi aplikacjami (tak samo nie mam notyfikacji z Oclean czy Aliexpress, z kolei nie ma problemu z zadna "zagraniczna" apka, dziala Messenger, Facebook, itd..). Macie jakis pomysl jak odzyskac notyfikacje MiHome? Czy z powodu chinskiego softu mam 18 czujnikow do smietnika? :-( bo bez powiadomien to troche srednio..

Edytowane przez chanzo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, koles142 napisał:

A coś innego? Jest gdzieś lista?

Mi Home Security Camera, Mi Bedside Lamp, Yeelight Voice Assistant.

10 godzin temu, chanzo napisał:

Kupilem w koncu telefon Xiaomi (MiMix2), w teorii powinno byc lepiej, bo ten sam producent co Smart Home. W praktyce jest gorzej. Nie dzialaja powiadomienia. 

Mi Mix 2 to tylko urządzenie. Powiadomienia są/nie ma/można ustawić w zależności od tego jaki masz system (MIUI Global stable/dev, China stable/dev, MIUI Polska, lub inny). Sprawdź i napisz o poradę, ale w odpowiednim dziale, bo tu za dyskusje nt. romów możemy dostać warna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wolf napisał:

Mi Mix 2 to tylko urządzenie. Powiadomienia są/nie ma/można ustawić w zależności od tego jaki masz system (MIUI Global stable/dev, China stable/dev, MIUI Polska, lub inny). Sprawdź i napisz o poradę, ale w odpowiednim dziale, bo tu za dyskusje nt. romów możemy dostać warna

Dziękuję za sugestie. Oczywiście chodziło o MIUI 9.5 Stable. Szczerze przyznam tematu w Problemach Technicznych nie zakładam, choćby z tego względu, że czytałem tam wiele tematów o podobnej tematyce bez odpowiedzi :) Problem się udało rozwiązać i może komuś się tutaj przyda. Otóż w MiHome trzeba być zalogowanym na tym samym koncie co systemowe (Xiaomi). Ja miałem dwa różne i przez to nie działało.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, chanzo napisał:

Problem się udało rozwiązać i może komuś się tutaj przyda. Otóż w MiHome trzeba być zalogowanym na tym samym koncie co systemowe (Xiaomi). 

Cenna uwaga, może się przydać. Ja nie mam poustawianych powiadomień ze scen na telefon. Jedyne powiadomienie z Mi Home, to powiadomienie o alarmie, które lubi znikać/pojawiać się wraz z aktualizacją apki Mi Home. Ostatnio znów działa - v. 5.4.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Jacobson napisał:

http://s.aliexpress.com/ZvQn2eAZ?fromSns=

W wersji z gniazdem. Czy będzie ok? Czy macie ew. inne sprawdzone miejsca gdzie to kupić?

Czy będzie ok - zależy od Twoich potrzeb. Zakładam, że chcesz kupić zestaw widoczny na głównym zdjęciu. Masz zatem 3 wyzwalacze (przycisk, czujnik ruchu, czujnik drzwi), 2 urządzenia sterowalne (gateway, gniazdko) i 1 czujnik temperatury. Jak dla mnie dobry zestaw. Ja z tych rzeczy zrobiłem:

1. Lampkę nocną na czujnik ruchu w określonych godzinach. 

2. Radio uruchamiane o określonej godzinie rano, wyłączane przyciskiem lub odtworzenie drzwi wyjściowych. 

3. Sterowanie oświetleniem w akwarium (gniazdo) startujące o określonej godzinie, a gaszone zmierzchem (gateway). 

 

Jakieś tam już możliwości są. Co do ceny to ogólnie ostatnio na Ali jest najtaniej (ostatni raz sprawdzałem pod koniec lipca). Uwaga tylko na VAT. Najlepiej kupować w jednej paczce max do 200 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, ferges napisał:

Orientuje się ktoś, czy we włączniku podwójnym podtynkowym Aqara Wall można podłączyć jeden przycisk do sterowania światłem (czyli normalnie pod przewody), a drugi wykorzystać jako włącznik bezprzewodowy.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Ja mam ten bez N i w scenach można wykorzystać kliknięcie klawiszach.

Czyli można by zrobić iż jeden steruje linią wyjściową, a drugi bezprzewodowo.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.08.2018 o 11:23, czesiek napisał:

Napisz tutaj: https://forum.yeelight.com
Tam są ludzie z Yeelight i na pewno pomogą rozwiązać problem

MI 4
 

Dzięki, napisałem do nich ale dalej zero efektu.

https://forum.yeelight.com/t/topic/6309

A komunikacja tam chyba jedna z gorszych.

W dodatku mam czujnik do kwiatów i czajnik i lampka ich nie widzi :( - może wina ze nie pobiera aktualizacji, zobaczymy.

Edytowane przez Lector
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, napisałem do nich ale dalej zero efektu.

https://forum.yeelight.com/t/topic/6309

A komunikacja tam chyba jedna z gorszych.

Trochę przesadzasz default_icon_e_smile.gif Zobacz, napisałeś 4 dni temu i (mimo różnicy czasu) w tym samym dniu odpisali z prośbą o podanie danych.

Ja miałem problem z lampą Yeelight 650, który rozwiązali podpinając pod moje konto nową wersję oprogramowania beta. Przy okazji przekazałem im swoją opinie na temat tego oprogramowania.

 

Edit:

Napisz na PW do osoby, która prosiła o dane lampki.

 

Mi 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...