Skocz do zawartości

Koszt reklamacji = wysyłki do Chin ?


Raf33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie i zdobywanie wiedzy na temat smartfonów Xiaomi zacznę od końca ;)

Jak wygląda procedura reklamacyjna w przypadku jakiejś (odpukać ;) ) awarii sprzętu Xiaomi kupionego w ibuygou.com ?

Ile w ogóle dają gwarancji ?

Ile kosztuje odesłanie smartfona ? Biorą to na siebie czy my płacimy ? Jest jakaś określona metoda ? Firma kurierska ? Poczta Polska ?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem tylko tyle, że gwarancja jest teoretycznie na rok, my wysyłamy im popsuty sprzęt, a oni przysyłają nowy.

Tak jest nie tylko teoretycznie, ale i w praktyce. W Polsce nikt jeszcze tego nie przechodził, ale na zagranicznych forach są już relacje z tego jak przebiega gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No to chyba będę pierwszy. Mój Mi2s od nowości ma uszkodzony moduł aparatu i nie robi wyraźnych zdjęć obiektów oddalonych do 3m. Wygląda na to, że focus wogóle nie działa, mimo że jest potwierdzany zielonym kwadratem. Telefon kupiłem na Ibuygou. Użyłem poradnika z MIUIPolska i po wpłacie przez PayPal i wyborze kuriera DHL czekałem na telefon 8dni (6dni roboczych), z czego sam DHL to 3-4 dni kalendarzowe. Tak więc telefon dostałem w ten poniedziałek, defekt wykryłem tego samego dnia, zaraz po wgraniu najnowszego ROMu i naklejeniu foli na ekran. Od wtorku wymieniam się mailami (wysłałem do tej pory 6) z Ibuygou. Zaczyna to przypominać trochę rozmowę z maszyną, pytania z ich strony się powtarzają. Otrzymali juz wszystkie możliwe dowody, czyli przykładowe zdjęcia z różnymi ustawieniami, film jak zdjęcia sa wykonywane i jakich objektów, na którym widać doskonale problem. Próbowałem też starszy ROM (też już o tym pisałem... dwa razy), inny program do zdjęć. Poposiłem znajomych o test... nic nie pomaga. Inne fora, które przeglądałem aby rozwiązać samemu problem (HTC, iPhone) wskazują jednoznacznie na usterkę sprzętową. W moim ostatnim mailu poprosiłem o wymianę telefonu na wolny od wad i proszę o przekazanie procedury jak to można zrobić. Z mojej strony rozumiem, że muszę go odesłać do nich, ale jeszcze nie otrzymałem od nich żadnego potwierdzenia, że mogę w takim przypadku skorzystać z gwarancji.

Mały update:

Kolejna wymiana maili, które nic nie wnoszą. Teraz zaczynają twierdzić, że niektóre zdjęcia są ok :o. Wrzucę przykłady później abyście sami ocenili, ale zaczynają mi ręcę opadać. Ewidentnie nie chcą się wywiązać z gwarancji. Macie jakieś pomysły jak to rozwiązać? Generalnie oprócz aparatu wszystko działa dobrze i chciałbym nadal mieć ten model ale w pełni sprawny. Najbardziej wkurzające jest to, że kupiłem ten telefon między innymi ze względu na to jakie powinien robić zdjęcia.

-- 8 lis 2013, o 10:52 --

Ostatecznie stanęło na tym, że poprosili o wysłanie telefonu do testów. Wysłałem EMS jak sugerowali. Przesyłka szybka (7dni) ale kosztowna, wg chińskiej poczty dostarczona. Od Ibuygou nie dostałem jeszcze potwierdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

-- 8 lis 2013, o 10:52 --

Ostatecznie stanęło na tym, że poprosili o wysłanie telefonu do testów. Wysłałem EMS jak sugerowali. Przesyłka szybka (7dni) ale kosztowna, wg chińskiej poczty dostarczona. Od Ibuygou nie dostałem jeszcze potwierdzenia.

Na czym ostatecznie stanęło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzili, że otrzymali telefon i wysłałi do testów do Xiaomi. Dzisiaj (10dni od potwierdzenia, że otrzymali) dostałem info, że Xiaomi naprawiło telefon i wysłali mi zdjęcia telefonu, na którym widać zrobione fotki jakiegoś wydruku z chińskimi literkami - wcześniej nie było możlwe wykonać tego typu 'skanu'. Mają wkrótce odesłać go do mnie.

Jak widać nie zupełnie jest prawdziwe stwierdzenie, że nie naprawiają tylko przesyłają nowy telefon. Jak dojdzie telefon do mnie to napiszę jak wygląda telefon po naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo reklamacji/wymiany. Rozmawiałam dziś z obsługą sklepu spemall w którym planuję kupić RR. Na pytanie o realizację gwarancji dostałam następującą wiadomość:

"We have 2 procedures serious quality testing before shipment, Only each device passed the 2 procedures testing, then it will be shipped. We mainly test the screen responsiveness, dead pixels, camera, sound function, scratches battery, wifi, chargers etc. So it is not possible for customers receive faulty products from our company, as most of our customers are back customers, and come from forums recommended by old customers, so quality and service is most important issue for us, as we do not do as much online marketing as other companies. But for your question just in case, there will be any problem, if it is software problem, we will supply you online technical support. If it will be hardware problem(though very very seldom possibility), if it is product itself quality issue, we will be in charge of all shipping cost and offer free replacement"

Jeśli jest dokładnie tak jak piszą to moim zdaniem super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...