Skocz do zawartości

Wykorzystanie smartfonów Xiaomi w goglach VR


Houston11

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem na forum tematu dotyczącego VR z wykorzystaniem smartfonów Xiaomi. Jeśli umieściłem temat w złym miejscu proszę o przeniesienie. W oczekiwaniu na Playstation VR i polskie Cmoar VR, stwierdziłem, że warto sprawdzić jak spisuje się Mi Note w roli gogli VR.

Do VR używam Xiaomi Mi Note. Gogle można zrobić samemu lub zamówić jakiekolwiek w rozmiarze 5,7 cala na allegro. Ja zamówiłem gogle z kartonu Google Cardboard za 15 zł - Mi Note ledwie się mieści. Teoretycznie żyroskop radzi sobie z większością gier, ekran jest bdb do kartonowych gogli, kiepsko wypada jedynie umiejscowienie głośnika, ale łatwo to obejść - wystarczy założyć słuchawki.Gogle z kartonu są dobre na początek, ale nie dają możliwości optymalnego dostosowania położenia soczewek, więc kupiłem kilka par gogli do przetestowania:

Modecom Volcano Blaze 3D VR - http://allegro.pl/modecom-volcano-blaze-okulary-3d-gogle-zestaw-vr-i5836984544.html

Lefant 3D VR - http://allegro.pl/okulary-vr-3d-pad-ios-android-2016-gogle-oculus-i6011187354.html

Vrizzmo Volt VR - http://sklep.vrizzmo.com/index.php?id_product=8&controller=product - mój faworyt

Aktualnie na Mi Note udało mi się zainstalować 10 gier i 13 symulatorów VR - praktycznie każda aplikacja VR działa bez problemowo. Do oglądania filmów najlepiej sprawdziły się gogle Vrizzmo, choć Volcano też całkiem dają radę. Lefantów nie polecam - problematyczne soczewki i wykonanie mogłoby być nieco lepsze jak za 250 zł...

Jeśli są tu jacyś maniacy VR z doświadczeniem w użytkowaniu smartfonów Xiaomi do tego celu to podzielcie się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami. Myślę, że to dobry czas na dyskusję nad rozwiązaniami VR. Bawiłem się HTC Vive, Oculus Rift, Playstation VR i Samsung Galaxy Gear VR - pierwsze trzy pomacałem przez kilkanaście minut na targach IFA w Berlinie, a szajsungi mamy w pracy jako zabawkę. Największe wrażenie zrobiły na mnie gogle od Sony - akcja z pływaniem w klatce z rekinami robi wrażenie. Do tego niedawno pokazana gra sterowana głową - Rigs - nie mogę się doczekać premiery tego sprzętu :) Chciałbym oglądnąć film Hardcore Henry w goglach Sony - to musi robić wrażenie (https://web.facebook.com/HardcoreHenry/)
Jeśli nie bawiliście się z VR to polecam stronkę - chłopaki robią kawał dobrej roboty - http://www.vrhunters.pl/

Edytowane przez Houston11
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat.

Te okulary Vrizzmo wyglądają na całkiem niezły sprzęt w stosunku do ceny - producent chwali się szerokim kątem widzenia. Jest rzeczywiście różnica w porównaniu do pozostałych które miałeś okazję sprawdzić?

Okulary Modecoma też zapowiadają się przyzwoicie. Są odrobinę tańsze, a mają dodatkowo słuchawki i kontroler BT w zestawie - raczej przydatna rzecz gdy telefon masz w obudowie i nie możesz nim sterować bezpośrednio.

Napisałeś "do oglądania filmów najlepiej sprawdziły się gogle Vrizzmo, choć Volcano też całkiem dają radę". Mógłbyś rozwinąć trochę tę myśl? Na czym dokładniej polega różnica? Może ten wspomniany kąt widzenia?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Trzucha napisał:

Napisałeś "do oglądania filmów najlepiej sprawdziły się gogle Vrizzmo, choć Volcano też całkiem dają radę". Mógłbyś rozwinąć trochę tę myśl? Na czym dokładniej polega różnica? Może ten wspomniany kąt widzenia?

Moim skromnym zdaniem Vrizzmo mają najlepszej jakości soczewki - oczy w ogóle nie były zmęczone po 4h seansie LoR 3 :) Warto wspomnieć, że na alie jest pełno gogli tego typu w cenie ok. 20$ więc dużo taniej niż na allegro. Co do kontrolerów to testowałem 4 różne, z czego 3 sztuki to właśnie takie jak daje do zestawu Modecom - jednoręczne z 4 przyciskami i joystickiem, a ostatni to już pełnoprawny pad z alie za 7$ - do gier najlepszy, ale do oglądania filmów czy przemieszczania się po google earth - te mniejsze piloty dawały sobie radę. Kupując VR boxa warto zwracać uwagę na 2 rzeczy: możliwość oddalania smartfona od soczewek i średnicę soczewek - im większe tym lepiej - np.: google cardboard daje 25mm soczewki - to o wiele za mało... 

Pomyśleć, że to i tak tylko namiastki VR - co to będzie jak wreszcie Sony wyda Playstation VR w cenie ok. 1500 zł :D Od roku trzymam odłożoną kasę na PS4 + PSVR.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość soczewek to dla mnie bardzo ważna sprawa - tym bardziej, że oczy mi się szybko męczą i jestem dalekowidzem. Wada wzroku może zostać skorygowana ustawieniem tych soczewek?

Co daje wspomniana przez Ciebie "możliwość oddalania smartfona od soczewek"? Któryś z wymienionych modeli posiada taką możliwość?

Okulary typu Sony Playstation VR i inne urządzenia pracujące samodzielnie czy w połączeniu z komputerem lub konsolą to już inna bajka i zdecydowanie inna półka cenowa. Interesują mnie okulary wykorzystujące ekran i peryferia smartfona, szczególnie ze względu na ich cenę. Mogę sobie w każdej chwili pozwolić na taką zabawkę, a żeby dla zabawy wydać 1500-2000 zł. kupowany produkt musiałby być naprawdę dopracowany (niestety obecne okulary VR chyba niestety jeszcze nie dojrzały do tego etapu).

Widzę, że są jeszcze inne modele okularów Vrizzmo (Headset i Stardust). To są starsze modele?

Ten MODECOM też wydaje się ciekawym wyborem bo kosztuje prawie 1/3 mniej i jest już z kontrolerem (chyba by mi wystarczył taki). Duża jest ta różnica w optyce w porównaniu do Vrizzmo?

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wad wzroku nie korygujesz soczewkami z vr boxa - ale w większości boxów jest dość miejsca na okulary korekcyjne pod warunkiem, że nie są dużego rozmiaru. 

Możliwość oddalenia smartfona od soczewek pozwala na ustawienie "obrazu" tak jak ci najbardziej odpowiada.

Inne modele Vrizzmo są starsze.

Czy jest duża różnica w optyce? Dla mnie jest znacząca, ale ja mam hopla na punkcie jakości obrazu.

Jeszcze więcej tanich VR Boxów z kontrolerami masz tutaj: http://www.aliexpress.com/store/top-rated-products/1410133.html?tracelog=topselling_tab

Co do dopracowania VR od Sony to ciężko powiedzieć. Jeśli gry będą wydawane częściej niż na Move i Kinect to powinien odnieść sukces i nie skończyć jak te kamerki do konsol - z braku gier po prostu wszystko zdechło... Poza tym VR to nie tylko gry - możliwości jest cała masa. Sam jako marketingowiec widzę ogromne możliwości tej technologii w marketingu i sprzedaży bezpośredniej. Choć fakt - ceny pierwszych egzemplarzy będą zaporowe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyślałem, że zmieszczę tam okulary, ale rzeczywiście powinny wejść. :)

Akurat jakość soczewek, a za tym obrazu, jest w takim urządzeniu najważniejsza również dla mnie więc też pewnie postawię na Vrizzmo.
Te okularki z AliExpress za 20 $ raczej nie mają optyki porównywalnej do Vrizzmo czy nawet tego Modecoma. Jak sądzisz?
Jak już kupować to nie oby najtaniej i po zakupie pluć sobie w brodę, że wyrzuciło się pieniądze w błoto. Czy mylę się i w tym przypadku można zdecydować się na chińskie okulary za 20 $ i nie będę widział dużej różnicy? Opłaca się wydać 250 zł. na Vrizzmo Volt?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat te Modecomy to chińska kopia, taka sama jak te VR boxy z alie - wystarczy sobie policzyć - 20$ + marża + podatek i wyjdzie te ładne 180 zł. Vrizzmo Volt to w 100% produkt PL więc kupując wspierasz naszych a nie małe chińskie rączki ;) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Powiem tak, jestem trochę zawiedziony tym całym "VR", może miałem zbyt duże oczekiwania, ale okazało się to raczej lipą.

Posiadam Redmi Note 2 (1920x1080), google weebo3d z soczewkami 37mm zakupione na allegro.

O ile aplikacje pokazowe, gierki i inne symulacje można jakoś przełknąć, to oglądać filmów czy seriali się na tym nie da :( Widoczność pikseli jest na tyle duża, że przypomina to patrzenie z bliska na ekran starego, kineskopowego telewizora :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie rzeczywiście miałeś zbyt wysokie oczekiwania - myślę, że nawet gdybyś zamontował telefon z ekranem 4K to widziałbyś piksele. Obecne VR (nawet w tych najdroższych wydaniach) to nadal tylko zabawki i może za kilka lat pojawi się coś co będzie można nazwać prawdziwym VR i dzięki czemu będziemy mogli trochę bardziej poczuć tą wirtualną rzeczywistość. Na razie możemy jedynie pobawić się tego typu kartonowymi, czy plastikowymi namiastkami - i tak nie ma co narzekać, biorąc pod uwagę, że wykorzystujemy posiadane już urządzenie i za grosze dokupujemy jedynie soczewki z uchwytem.

P.S. Zapewne wiesz, ale Twoje gogle to nie Google - pewnie nawet nie leżały na półce obok produktów tej firmy, tylko sprzedawca nazwał je z angielskiego (zresztą niezbyt uczciwie), żeby zwiększyć sprzedaż. :) O ile, wspomniane niedawno, angielskie słowo "bug" mi nie przeszkadza, to "google" zamiast znaczących dokładnie to samo, rodzimych "gogli" kłuje mnie w oczy, tym bardziej, że zastosowane jest jedynie po to aby zmylić potencjalnego klienta i wykorzystać znaną markę. ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o jakość wyświetlanych materiałów, to jest bez znaczenia czy używamy gogli kartonowych za 20 zł, trochę wygodniejszych za 80 zł, czy wypasionych za 280 zł.

Tu chodzi tylko o różnicę między zastosowanymi soczewkami, a te są niewielkie, nie ma co kupowac gogli za 300zł, bo i tak będą piksele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Exo napisał:

Jeśli chodzi o jakość wyświetlanych materiałów, to jest bez znaczenia czy używamy gogli kartonowych za 20 zł, trochę wygodniejszych za 80 zł, czy wypasionych za 280 zł.

Tu chodzi tylko o różnicę między zastosowanymi soczewkami, a te są niewielkie, nie ma co kupowac gogli za 300zł, bo i tak będą piksele.

i tu się mylisz bo w tanich goglach za 20zł  są soczewki bardzo słabej jakości, nie mówię że w jakimś modelu za 300zł nie może być słabych soczewek, ale jeśli ktoś się zna to na pewno wybierze te najlepsze. Ja mam RN2 i zrobiłem gogle sam z kartonu wykorzystując soczewki znalezione gdzieś w domu i byłem zaskoczony że można uzyskać taki efekt.

Edytowane przez xxmati96xx
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano zagalopowałem się trochę, jasne że będzie różnica między najtańszymi soczewkami a droższymi. :D

Czy dobrze rozumiem, że soczewki soczewki 37 mm (przeznaczenie: okulary VR google cardboard ver 2.0), są najgorszymi soczewkami na rynku?

- da radę ktoś zalinkować w jakie soczewki się wyposażyć, oraz wytłumaczyć mniej więcej o ile jestem w stanie zmniejszyć widoczność pikseli lepszymi soczewkami? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam ciekawy problem z goglami Vrizzmo mk2.

Nie działa mi dotyk - podejrzewam że przez szkło, konkretnie 3mk flexible.

Dotyk w galaxy s4 działa bez problemu.

Ktoś się spotkał z takim problemem? Nie bardzo chcę odklejać to szkło żeby sprawdzić, a oddać gogli też nie bardzo mogę.

Same gogle w miarę ok, ale siłą rzeczy za bardzo się nimi nie bawiłem jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • mrosi zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...