sebamac

Użytkownicy
  • Content Count

    83
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Good

About sebamac

  • Rank
    Zaawansowany
  • Birthday 12/13/1979

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Poznań

Dodatkowe

  • Smartfon
    M365

Recent Profile Visitors

127 profile views
  1. Jakie taniej? dętka 1 szt - 18,69 zł opona 1 szt - 45,29 zł (cena na dzień 19.11.2019) Nic w tej ofercie nie jest w komplecie, nie wprowadzaj ludzi w błąd.
  2. sebamac

    M365 zimą

    Najlepsza pojemność do pracy baterii litowej to przedział 20%-80%. Najlepszym poziomem naładowania do przechowywania jest 40% pojemności baterii - konsensus rożnych źródeł osób wypowiadających się w tematyce. Akumulatory nieużywane tracą energię dlatego co pewien czas (6 miesięcy) powinniśmy podładować baterię. Jeśli o niej zapomnimy i nastąpi jej znaczne rozładowanie, w zasadzie nie będzie się nadawała do użytku. Proponowane przez przedmówcę 50% jest zasadne, ponieważ elektronika będzie obciążała baterię i przyspieszała samorozładowanie. Baterie możemy przechowywać w temperaturze od 10°C do 25°C.
  3. Jedno ze źródeł https://www.spzshop.com/blogs/infos/m365-tout-connaitre-sur-votre-batterie Dodatkowo można szukajkę zapuścić na hasełko EVE w m365. Ciekawa tematyka.
  4. Najlepsze jest kłamanie na oficjalnej stronie https://mi-home.pl/inteligentne-urzadzenia/mijia-electric-scooter-black "Hulajnoga zasilana jest komórkami litowo-jonowymi LG umieszczonymi wewnątrz podestu."
  5. Taką ciekawostkę wykopałem ostatnio w necie. W Xiaomi m365 mogą być 3 rodzaje baterii. Mówimy o stokowych bateriach. W kolejności pojawienia się na rynku: Szare baterie (LG), których numer seryjny zaczyna się od „0J” Purpurowe baterie (LG), których numer seryjny zaczyna się od „3J” Niebieskie baterie (EVE), których numer seryjny zaczyna się od „2J” Numer seryjny znajduje się na białej naklejce pod kodem kreskowym, dostępny jest też w aplikacjach. A teraz do sedna! Szare baterie (LG) i Purpurowe baterie (LG) Baterie LG to pierwsze wyjścia. Jeśli jesteś wyposażony w tę baterię, nie będziemy mieli problemu z najmocniejszym niestandardowym oprogramowaniem. Całkowity prąd, który akceptują, wynosi około 30 A. Bez wchodzenia w zbyt wiele szczegółów 30 amperów na 41-woltowym akumulatorze oznacza, że akumulator może dostarczyć maksymalną moc 1200 W. Niebieskie baterie (EVE) Baterie niebieskie EVE są najczęstsze. Dystrybucja M365 wyposażonego w te akumulatory rozpoczęła się latem 2018 r. Te chińskie baterie mogą dostarczać tylko 21 A. Daje to maksymalną moc 860 W. Alternatywne oprogramowanie, w zależności od ustawień może przekroczyć tę maksymalną moc. Należy zachować umiarkowanie w swoich ustawieniach.
  6. sebamac

    M365 zimą

    Obstawiam inne źródło niż bateria i silnik. Podnieś ciśnienie w oponach. Obstawiam, że niska temperatura powoduje obniżenia ciśnienia i tym samym zwiększa opory toczenia opony. Ja staram się pompować opony tak by podczas jazdy styk z podłożem/ślad był szerokości równej zewnętrznym brzegom bieżnika (+1 mm). Jak na ciśnienie w oponach może wpływać temperatura dopiero sobie uświadomiłem jak zamontowałem czujniki w oponach samochodu.
  7. sebamac

    M365 zimą

    Podejrzewam, że przy naszych zimach to nawet się podgrzeje trochę, Patrząc na konstrukcję, jest w zamkniętej puszce, nie ma bezpośredniego kontaktu z podestem w przeciwieństwie do płyty głównej. Poniżej wykresik, temperatura powietrza rano ok 6C. Bateria nie dosyć że się nie ochłodziła, to nastąpiło podniesienie jej temperatury. Z tego co pamiętam z zeszłego roku jak chwyciło mrozem, to temperatura baterii co najwyżej zeszła do 18C. Oczywiście mówimy o sytuacji, gdzie emka jest przechowywana w ciepłym pomieszczeniu. Dla silnika zima, to zbawienie. Konstrukcje zamknięte silników elektrycznych cierpią na problem z odprowadzaniem ciepła. Tak na prawdę dla emek problemem jest gorące lato a nie mroźna zima, bo właśnie wtedy następuje przegrzanie silnika i baterii. Skutkiem tej wady na lato obniżałem moc by zapobiec awarii.
  8. Czwarte wyjście - otworzyć pokrywę silnika, wyjąć plastykowe "cudo" które uniemożliwia wyjęcie/włożenie wentyla.
  9. Zgadza się, choć te różnice kosztowe przy tak masowej produkcji nie są aż tak znaczące. Pewnie na papierze wyglądało dobrze, a rzeczywistość jest jak na zdjęciach.
  10. Niestety aluminium tak ma. Każdy kto miał materiałoznawstwo na studiach przerabiał temat podatności na pękanie aluminium i stopów aluminium (gównie stosowanych siluminów). Zresztą dumna nazwa stop lotniczy używana przez Xiaomi to wybitnie nieprecyzyjne stwierdzenie. Do tego dochodzi niska wytrzymałość zmęczeniowa stopów aluminum. Konstrukcyjnie bezpieczniej było by zrobić zawias i rurę kierownicy z stopu żelaza z dodatkiem chromu i molibdenu, a resztę korpusu z silanów. Różnica wagowa nieznaczna o ile wogóle (cieńsze ścianki rury stalowej).
  11. Własnie ostatnio przerabiałem. Aby wyjąc wentyl i włożyć z nowej dętki konieczne było otwarcie silnika i zdemontowanie małego wrednego plastyku wokół wentyla. Przy okazji wykorzystałem wszystkie triki które mają zmniejszyć ilość takich przygód na później. 1. talk w oponę i na dętkę - przeciw przetarciom 2. założenie rozciętej starej dętki na nową - ochrona przed szczypaniem boków przez oponę 3. założenie ochraniacza przed przebiciem - z decathlonu taśma plastykowa 4. Slime do dętek 5. Pompowanie mocne Wymiana pokazywana na YT to jakiś żart, wszystko jest wcześniej pozdejmowane lub pochodzi z innych modeli bo zarówno przy zdejmowaniu jak i zakładaniu było baaardzo ciężko. Do tego ten przeklęty kabel silnika, jak by nie można było zrobić złączki. Jedyny plus z całej operacji, to uszczelniłem sylikonem kapę od silnika i zabezpieczyłem smarem z teflonem elementy metalowe wewnątrz. Dodatkowe smarowanie łożysk tez się przydało. Tylną oponę też mam dziurawą od miesiąca w co najmniej 5 miejscach, ale Slime trzyma, więc nie czuje potrzeby wymiany.
  12. sebamac

    M365 zimą

    Potwierdzam, po przejeździe 20 min do pracy, temperatura po przyjeździe nie schodziła poniżej 18C. Emka parkowana w domu i w biurze. Każdy użytkownik może w dowolnej chwili sprawdzić w aplikacji temperatury. Moim zdaniem dostatecznie zdrowe dla baterii jest trzymanie się temperatur dodatnich. W moim przypadku rezygnacja i przejście na autko nie nie kalkuluje, wolał bym nawet raz na rok kupić nową baterię, przynajmniej oszczędzę na czasie bo na pewno nie na koszcie. Ci co mieszkają w Poznaniu pewnie potwierdzą jaka to przyjemność stać samochodem w koreczkach w tym mieście "know how".
  13. sebamac

    M365 zimą

    Jeździłem zimą (od lutego 2019). Jazda zero problemów, napęd tak jak w przypadku przebicia opony zredukuje automatycznie prędkość kiedy koło zacznie się ślizgać. Hamowanie przodem bez problemu, coś na zasadzie ABS. Wady - śnieg z solą oblepia tylną lampkę od góry i od spodu, tak straciłem lampkę, którą wymieniłem na nową od kitajca. W gniazdo i pod osłonkę kabla dałem wazelinę techniczną i woda już się nie dostanie, wyjście kabla z baterii zasylikonowałem a we wtyczkę dałem wazelinę techniczną. Co do temperatury - podczas jazdy nie obawiał bym się zamarznięcia baterii, szczególnie jeżeli mamy moda podnoszącego moc. Nie zostawiał bym emki na mrozie bo szkoda baterii.
  14. Masz luz na widelcu. Jak wyregulujesz zniknie pukanie. Jak zostawisz, ruchy przód tył będą niszczyć łożyska w połączeniu widelec - podest. Przy dokręcaniu śruby z wyczuciem, tak by nie było wyczuwalnych oporów przy skręcaniu kierownicy.