akslow

Użytkownicy
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by akslow


  1. 23 godziny temu, michal1315 napisał:

    Być może chodź gość który wrzucił info na jej temat piszę ze to china i kod sku to potwierdza. Poza tym widzę ze xiaomi już ma gotową furtkę do rozdzielenia firmwaru china i global miejmy nadzieję że z niej nie skorzysta.

    "fw": {
                "name": "Mili_cinco.fw",
                "version": "V1.0.2.18"
            },
    "fw_latin": {
                "name": "Mili_cinco.fw",
                "version": "V1.0.2.18"

    pewnie skorzysta. Powoli wszystko robią, żeby klienci spoza CN płacili więcej. Zaczeło się od kamer (blokady regionalne), potem odkurzacze, co kolejne?

    • Sad 1

  2. 37 minut temu, sziva napisał:

    @akslow mam jeszcze jedno pytanie. Zamówiłam już zacisk HB-100, a adapter hamulca zrobi mi próbnie brat na drukarce 3D. Jak rozwiązałeś kwestię wkręcenia prawej śruby mocującej zacisk hamulca do adaptera? Masz nakrętkę czy wkręcałeś się w tworzywo?

    dałem nakrętkę z teflonem (jest na nią miejsce w wersji V6 mocowania).

    Co do tarczy to skoro koło się blokuje to nie wiem czy jest sens wymiany. Można wtedy dać 10mm większą.

    • Thanks 1

  3. 1 minutę temu, bembenek napisał:

    Prawda, że ten nieruchomy klocek to duża wada, przez to trudniej wyregulować i ten ruchomy szybciej się zużywa (właśnie je zamieniłem wczoraj, żeby się równo wycierały). Jednak u mnie da się uzyskać taką siłę hamowania, że blokuje kółko (ważę około 90kg), bez łamania klamki, a kompresja pancerza i giętkość całego badziewia daje taką trochę modulację siły hamowania :)

    Moze dlatego lepiej przejsc na uklad ktory bez uzycia duzej sily na lince hamuje. 

    Ten nowy sprawia wrazenie lepszej kontroli. Przy hamowaniu na blokowanie kola ma wplyw masa i jak rozkladasz ciezar. Ja zdecydowanie  przerzucam ciezar na tyl.


  4. 1 godzinę temu, bembenek napisał:

    Nie warto niczego wymieniać, poza przetartą linką i zużytymi klockami. Hamulec da się wyregulować tak, żeby lekkim naciśnięciem klamki blokował koło, to co więcej można uzyskać lepszym hamulcem? Tylko ta regulacja nie jest taka trywialna, trzeba trochę pokombinować, a tarcza musi być idealnie prosta, bo jak będzie trochę krzywa, to będzie obcierać, wtedy musisz bardziej poluzować i już się nie da uzyskać takiego ścisku.

    Ja mam wyregulowane tak, że opór jest mniej więcej w połowie ruchu klamki, a dalej to już tylko mocniejszy docisk (no i ściskanie tego badziewnego pancerza i wyginanie wszystkiego, ale to nie ma takiego dużego wpływu, i tak da się zablokować kółko).

    Problemem jest szybkie zużycie klocków przy częstym i mocnym hamowaniu, no ale to są koszty eksploatacji.

    Mam inne odczucia. Tego starego nie szlo tak wyregulowac. Zdecydowanie sila dosicku klocka jest wieksza. No chyba, ze w tym starym mialem klamke zlamac zeby dac ta sile. 

    Dodatkowo w tym klocki lapia symetrycznie z dwoch stron. W oryginalnym jeden klocek jest na stale.


  5. 1 godzinę temu, pixelq napisał:


    Ja tam taki dzielny nie jestem... bałbym się jazdy z wydrukiem 3d.

    Kiedy nic się nie ugina, Wydruk na PLA 50% infill i wystarcza. Myslalem o ABS, ale nie ma sensu. W ogóle ten hamulec bardzo lekko pracuje. Jednym palcem cięgno zacisku idzie.

    1 godzinę temu, sziva napisał:

    A jaki hamulec do tego masz?

    ten sam co na zdjęciach:

    https://pl.aliexpress.com/item/32730411690.html

    • Thanks 1

  6.  

    4 godziny temu, mariusz13 napisał:

    pasuje przez przejściówkę nawet do samolotu,kup takie coś jak na zdjęciu i będzie pasowała

    PrzedÅużka plastikowa do zaworów 115mm || WULCAR

    1) do każdego wentyla samochodowego jaki sobie znajdziesz 

    2) nie będzie ci uciekało powietrze podczas podłaczania i odłaczania pompki,najszybciej będzie u każdego wulkanizatora który zajmuje się oponami do busów i ciężarówek

    3 )https://allegro.pl/kategoria/narzedzia-i-sprzet-warsztatowy-obsluga-kol-i-ogumienia-259616?string=przedłużka plastikowa&bmatch=baseline-var-cl-n-dict4-eyesa-bp-aut-1-5-0619

     

    ja polecam przedłużkę wentyla z salonu VW:

    51706_x450.jpg

    VW 3B0601373A za sztukę zapłaciłem 2,50zł

    Po odłączeniu kompresora przy wkręconej nie schodzi powietrze, dla mnie to duży plus i można ją wozić ze sobą (ze względu na mały gabaryt)

    • Thanks 1

  7. 11 godzin temu, wstef napisał:

    Stronę wcześniej masz przecież film i jest wszystko pokazane. Linki do plików w opisie filmu.

    Wystarczy wgrać jak pokazują DRV zmodyfikowane, BMS i bluetooth nie ruszasz. Działa i na podróbkowym ekraniku.

    Z tego co czytałem BMS i BT można wgrać, ale jak przeprogramuje się panel oficjalnym softem przez STLink

    • Like 1

  8. 8 godzin temu, paul1981 napisał:

    Dalsza walka z przetartymi dętkami.

    Z początku było nieźle. Przejechałem ok 300-500 km bez wymiany dętek. Później poszła pierwszy raz. Wiele mozołów z wymianą. po 3-4 razie nauczyłem się to robić sprawnie. Nie wymieniałem opon. Bo po co. Bieżnik wyglądał ok. Był też drugi powód, który zniechęcał mnie do wymiany opon, ale tylko dętki - otóż używane opony po ok. 800-1000 km są bardzo miękkie, przez co wymiana z użyciem starej opony szła znacznie sprawniej i łatwiej, niż z użyciem nowej opony.

    Ale z czasem szło coraz gorzej. Nowe dętki starczały na ok. 100 km. A kupowałem te niby "lepsze, grubsze", z czerwonym logo "AMALIBAY". Dzisiaj dętka z tyłu przetarła się po tygodniu od założenia. Po demontażu objawił się obraz masakry dętki (1 zdjęcie - image.png). Nic nie dało talkowanie, które tydzień temu wykonałem. Przejechałem ok. 50 km i dętka wyglądała dziś, jakby ją dorwał wściekły pitbull.

    Spojrzałem tym razem, na wnętrze opony i chyba widać wyjaśnienie takiej masakry. Porównajcie wnętrze nowej oryginalnej opony (2 zdjęcie 20190511_170146_HDR.jpg) oraz  opony zjechanej ok 1000 km (3 zdjęcie - 8382397821873372601.jpg)

    Jak widać - prawdopodobnym źródłem przetarć jest to, że sznurki (czy druty?) w nowej oryginalnej oponie są pokryte gumą, ale wraz z używaniem, guma się ściera i sznurki wychodzą na zewnątrz - i zaczynają ciąć dętki niczym brzytwy.

    Dzisiaj wymieniłem oponę na nową - nie oryginalną, ale kupioną u MajFrenda. Niby ulepszoną, bo odróżniającą się inną fakturą wnętrza opony, większym połyskiem i takimi ogonkami na zewnątrz (zdjęcie 4 - Upgraded-Xiaomi-Mijia...). Dam znać, jak się sprawdzi. Z montażem był kłopot, bo nowy rodzaj opony jest znacznie bardziej twardy, nawet od nowych oryginalnych opon. 

    Tak więc o ile wymiana dętki z użyciem zjechanej oryginalnej opony jest tylko "względnie niełatwa i frustrująca" - zaś wymiana dętki z użyciem nowej oryginalnej opony jest już "bardzo frustrująca i mocno uciążliwa", to zamontowanie tej nieoryginalnej zupgrejdowanej opony wydawało się z początku zupełnie niemożliwe.

    Pomogło podgrzanie opony w mikrofali (po 10-15 sekund w 500w), tylko że w połowie montażu nowa opona wystygła i zrobiło się okropnie trudno. Z pomocą przyszła suszarka do włosów, którą lekko podgrzewałem oponę i centymetr po centymetrze upychałem oponę do rowka felgi (upychanie, nie podważanie - podważanie jest głupie, oponę trzeba ściskać i będzie wchodzić sama, w tym przypadku warto było po przeciwległej stronie średnicy ściskania, tam gdzie już weszła do felgi, związać "drutem do suszenia prania", by opona "ściskana na godzinie 14-15" nie wychodziła z rowka "na godzinie 9-10"). 

    Ogólny wniosek jest taki - oryginalne opony i dętki nie są złe, ale warto wymieniać wraz z dętkami także oponę, bo przetarcia wewnętrzne będą niszczyć kolejne nowe dętki.

    Jakie są Wasze doświadczenia? Co robię źle? Czy można wykorzystać stare opony? Są miękkie i znacznie przyjemniej się je zakłada i zdejmuje. Przedstawiona na zdjęciach jest wyraźnym mordercą nowych dętek, ale może można coś zrobić - wyścielić silvertape? (brzmi głupio, bo silvertape ma też w sobie włókna tnące gumę. Wkleić (jakim klejem) do środka starą wyciętą dętkę? (Niczym wkładkę do butów, by funkcjonowała jako osłona nowej dętki przed tymi odsłoniętymi włóknami, które tną nowe dętki).

     

     

    Może warto włożyć coś takiego?

    https://pl.aliexpress.com/item/Opona-rowerowa-liniowej-New-Arrival-2-sztuk-bia-y-MTB-opona-rowerowa-wk-adka-Anti-odporne/32945676213.html

    Czekam u siebie z włożeniem do pierwszego przebicia.

     


  9. 27 minut temu, kapciu75 napisał:

    Rozwiązuje wszystkie problemy, których nie posiada build 2167, które wniosły wszystkie kolejne aktualizacje wyłączając najnowszą. Rzeczywiście udoskonalenie?! Jak widzę cały czas są niezadowoleni nawet po ostatniej aktualizacji. U mnie (build 2167) nie występują spadki szybkości WiFi, box wybudza się praktycznie za każdym razem, zawieszenie występuje "raz na rok" i objawia się w postaci całkowitego zawieszenia, a nie efektu ociężałego urządzenia po wybudzeniu. Uważam, że nie warto aktualizować czegoś co dobrze działa, a do ostatniej aktualizacji nie do końca jestem przekonany czytając Wasze opinie.

    Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka
     

    Ale o jakie problemy chodzi? Bo nigdzie nie widze niczego nowego.


  10. 8 godzin temu, kapciu75 napisał:

    Dla tych co posiadają Mibox 4K, proponuję powrót do build 2167. A z tego co widzę, każdy kolejny build niczego nie naprawia. Jedno naprawia, inne psuje. Innym usprawnia działanie Mibox, ale kolejni mają problemy. Ja obecnie nie narzekam i czekam, aż ludzie zaczną pisać, że w końcu Mibox działa jak powinien. Ale to już się chyba nie stanie. emoji1787.png
    Pamiętajcie, że opis dotyczy Mibox 4K!
    U mnie box nie aktualizuje się po powrocie do Build 2167. Dlatego też obecnie nie myślę o zmianie MiBox na coś innego. Poczekam na jakiś stabilny build poza tym, na którym jestem. Chociaż myślę, że tylko Android Pie (9) jest w stanie naprawić tego boxa. Łatanie Oreo nie ma już chyba sensu.
    Jeszcze raz, pamiętajcie, że opis dotyczy MiBox 4K, a nie MiBox 3S (tego nowego).
    A tutaj opis do powrotu do build 2179, ja siedzę na build 2167 i ten zdecydowanie polecam.
     
    Przepis na powrót do Oreo 8.00 Build 2179 (dla użytkowników Oreo 8.0 Build 2303):

    1. Pobieramy Oreo 8.0 Build 2167 z linka poniżej:

    http://download1761.mediafire.com/qq5q04larg1g/fhh4zjspge6eh22/once-8.0-2167.7z

    2. Rozpakowujemy plik once-8.0-2167.7z  (otrzymamy dwa pliki: xiaomi_update (630,558 KB) oraz update.zip (1 KB))

    3. Kopiujemy pliki do pamięci USB (potocznie pendrive),  sformatowanej wcześniej jako FAT32.

    4. Wyłączamy zasilanie (wtyczka z kontaktu), umieszczamy pamięć USB w porcie USB MiBox.

    5. Włączamy ponownie zasilanie (wtyczka do kontaktu), przyciskając i trzymając  równocześnie strzałkę w lewo (na lewo poniżej kółka nawigacyjnego na pilocie)  oraz przycisk OK (wewnątrz kółka nawigacyjnego).

    6. MiBox zostaje wprowadzony w tryb recovery i rozpoczyna się aktualizacja.

    Jeżeli MiBox uruchomi się ponownie pokazując boot animację (kolorowe kropki/kółka) oznacza to, że MiBox nie jest w trybie recovery i musimy powtórzyć czynność opisaną w punkcie 4-6 oczywiście bez ponownego umieszczania pamięci USB w gnieździe USB MiBox aż do skutku, wejścia w tryb recovery.

    Aktualizacja przebiega trzema etapami (trzy kropki). Po zakończeniu aktualizacji MiBox  został zaktualizowany do Oreo 8.0 Build 2167.

    7. Pobieramy teraz Oreo 8.0 Build  2179 z linku poniżej:

    https://android.googleapis.com/packages/ota-api/xiaomi_once_once/5c7bf1ed022e2bb32815d215703bf2e913c2c58e.zip

    Zmieniamy nazwę pliku 5c7bf1ed022e2bb32815d215703bf2e913c2c58e.zip  na update.zip

    Kopiujemy update.zip na naszą pamięć USB, nadpisując plik update.zip, który był wcześniej na pendrive (ten zawierający Oreo 8.0 Build 2167)

    8. Teraz powtarzamy czynność opisaną w punktach 4-6 (powyżej).

    Po wszystkim wykonujemy powrót do ustawień fabrycznych.

    Opis pobrany został z Reddit. U mnie udało się skutecznie powrócić do Oreo 8.0 Build 2179. 

    Zmianę oprogramowania wykonujecie na własne ryzyko.

    U mnie MiBox zawiesił się w trzecim etapie pierwszej aktualizacji, po twardym restarcie (wtyczka z kontaktu) aktualizacja była kontynuowana. Jak będzie u Was, nie wiem. 

    Zanim przystąpicie do zmiany oprogramowania, zapytajcie, jeżeli opis wydaje się Wam nie jasny. Kto pyta nie błądzi, kto nie ryzykuje, nie pije szampana.

    Życzę powodzenia. 

    P.S. Gdyby ktoś zdecydował się wrócić do syfiastego Oreo 8.0 Build 2303, poniżej zamieszczam link:

    https://android.googleapis.com/packages/ota-api/xiaomi_once_once/3215cce132acc34ac9ffc04e2a0fd916aba2c1c0.zip

     



    Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka
     

    Według mnie obecnie najnowszy  soft rozwiązuje praktycznie wszystkie problemy i w końcu przestałem myslec o Nvidia Shield.

    Co jest az tak skopane, ze warto wracać? Co przestało działać względem 2179?

    PS. Nigdy po update nie przywracałem ustawień do fabrycznych.


  11. 1 godzinę temu, Abdel85 napisał:

    Brawo dla Xiaomi. Jednak aktualizacja wycina dźwięk HD. No i co teraz z tym zrobić.

    Jest możliwość cofnięcia aktualizacji tym sposobem z poprzedniej strony ?

    Teraz mam do wyboru z tym gównem albo nie mieć dźwięku HD albo nivy mieć ulepszenie. Jak dalej będzie na netflixie zacinało dźwięk 5.1 to chyba mibox nadaje się dla mnie do kosza. Co to za wspaniały pomysł tak wogóle żeby wyrzucić coś co działa idealnie

    No właśnie nie działa kolego DTS HD. Input może i masz HD ale output na wzmcniacz już nie

    Chyba jesteś jednym, który tak ma. Dla mnie najlepsza aktualizacja - wreszcie dodali auto frame rate. Używam Hamorny, wiec wybudzanie nigdy nie było problemem.

    Obecnie dla mnie brak wad. No moze autoframe rate dla Netflix ;).


  12. 15 godzin temu, szunaj4 napisał:

    To może działać tylko wtedy gdy system jest na tyle sprawny, że jeszcze jest komunikacja z pilotem ale bardzo często zdarza się, że MiBox w ogóle nie reaguje na pilota i co wtedy?? Ale nie ważne, nie będziemy się przecież spierać o takie pierdoły. Faktem jest, że pudełko nie posiada włącznika, który właśnie rozwiązał by problem założyciela postu, no ale takiego niestety nie posiada. Uważam, że bardzo dobrze sobie poradził z tym problemem, używając automatycznego wyłączania, ja natomiast korzystam z funkcji CEC i to w moim przypadku również zdaje egzamin. 

    Coż każdy inaczej używa. Ja steruje pilotem Logitech, więc w zasadzie ten zawsze działa.


  13. 4 godziny temu, szunaj4 napisał:

    Ale czego nie rozumiesz? Co mam tłumaczyć. Wydaje mi się, że wyraziłem się jasno. To ja czekam na Twój inny sposób resetowania Mi box niż odłączenie od prądu?

    U mnie pomaga przytrzymanie POWER na pilocie przez parę sekund.


  14. 5 godzin temu, szunaj4 napisał:

    Niby w jaki inny sposób chciałbyś to zrobić nie odłączając go od prądu... :? 

    Ale przeciez autorowi chodzi o pelne wlaczenie, ktore mnie tez irytuje. Co ma oznaczać Twoja odpowiedź " Przecież to normalne, że się włącza gdy otrzyma zasilanie, większość urządzeń tak ma "?


  15. 1 godzinę temu, szunaj4 napisał:

    Przecież to normalne, że się włącza gdy otrzyma zasilanie, większość urządzeń tak ma! Jak niby chciałeś zresetować taki sprzęt w razie awarii, zawieszenia, nie mając żadnego przycisku zasilania? :?

    Mógłby wchodzić w tryb czuwania i czekać na sygnał z pilota po włączeniu zasilania. Zresetować zawsze się da.


  16. widzieliście to:

    5nj0u8.jpg

    Może trzeba zablokować kolejne aktualizacje... jak to zrobią już nic od nich nie kupię.

    No i opis MiBOX S zmienił się:

    qcTFL6W.png

    Widać nie ma już DTS-HD


  17. 12 godzin temu, zc36804 napisał:

    Ja mam router Netgear R6220 (z tego co piszą jest na Mediatek) jest podpięty  do niego dysk sieciowy i wszystko chodzi bez problemu

    u mnie też na R3P (5GHz)


  18. 1 godzinę temu, variato napisał:

    Dobra wyczytałem na forum kodi, że mi box S w przeciwieństwie do starszego brata nie obsługuje standardu IEC61937 przez co nie może odtwarzać formatów audio HD i opcje te dlatego w kodi są niewidoczne.

    Tak jak myślałem to szitex dla ludzi bez kina domowego a nie przyzowity box nowe generacji.

    Dzięki za fatygę. Czyszczę go i na zwrot leci.

    ciekawa wiadomosc... widac nowa wersja spore zmiany :/